اردوغان حقوقش را وقف مبارزه با کرونا کرد

به گزارش مجله اندیشه، ایسنا نوشت: رئیس جمهور ترکیه کمپین همبستگی ملی را برای یاری به مبارزه با ویروس کرونا به راه انداخته و حقوق هفت ماه خود را به این ابتکار عمل اختصاص داده است.

اردوغان حقوقش را وقف مبارزه با کرونا کرد

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان سخنرانی خود با مردم کشورش گفت: من شخصاً با اهدای هفت حقوق ماهیانه ام این کمپین را راه اندازی می کنم.

وی اضافه نمود: اعضای کابینه دولت و قانونگذاران ترکیه نیز 5.2 میلیون لیر (791 هزار دلار) به این کمپین یاری کردند.

اردوغان تاکید نمود که هدف از این کمپین حمایت های بیشتر برای اقشار کم درآمد ترکیه است که به خاطر تدابیر اتخاذ شده جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا از نظر مالی لطمه دیده اند.

وی تاکید نمود: ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای که با این ویروس مبارزه می نمایند از تصمیمات درمانی بهتری برخودار است. ترکیه با سرعت در حال تاسیس بیمارستان های جدید و تقویت بیمارستان های موجود است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با بیان اینکه کارشناسان ترکیه ای به کوشش های خود برای فراوری دستگاه های تنفسی و ساخت یک واکسن برای این ویروس ادامه می دهند، توضیح داد: هدف ما دستیابی به نتایج جدی تا انتها امسال میلادی است.

اردوغان گفت: ما قصد داریم تا از تمامی ابزارها برای مهار شیوع ویروس کرونا استفاده کنیم. ترکیه در حال حاضر قادر است تا روزانه بیش از 10 هزار تست کرونا انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه اضافه نمود: حدود 41 منطقه و روستا در ترکیه در قرنطینه هستند و من از مردم سراسر کشورم می خواهم تا در خانه هایشان بمانند.

وی همچنین اشاره نمود که ترکیه با هیچ گونه مسئله ای در رابطه با تامین مواد غذایی خود روبرو نیست.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ترکیه، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور 10 هزار و 827 تن است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 929

به "اردوغان حقوقش را وقف مبارزه با کرونا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان حقوقش را وقف مبارزه با کرونا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید