احتساب شهریه دانشگاه ها براساس آموزش های مجازی منطقی است

به گزارش مجله اندیشه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افکار عمومی می توانند قضاوت داشته باشند که هزینه برگزاری کلاس های مجازی در مقایسه با کلاس های حضوری متفاوت است یا خیر؟ دانشگاه آزاد باید در این مورد جوابگو باشد و جواب قابل قبولی به دانشجویان ارائه کند.

احتساب شهریه دانشگاه ها براساس آموزش های مجازی منطقی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، برخی کاربران خبرنگاران با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواهان احتساب شهریه واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با واحد الکترونیک شده اند.

این کاربران نوشته اند: در چند وقت اخیر به دلیل پدیدار شدن ویروس جدید کرونا، تمامی آموزش های حضوری لغو شده و آموزش های مجازی جایگزین آنها شده که خود این امر دارای مسائل متعددی برای دانشجویان و خانواده های آنها شده، مسائلی مانند:

1- مشکل در فهم دروس که عمدتا باید در کلاس درس حضور داشت تا متوجه آن دروس شد، دروس عملی و برخی دروس تئوری؛

2- مسائل اتصال به کلاس ها که منجر به عدم حضور دانشجو در برخی از دروس می شد؛

3- مسائلی که از بابت هزینه اینترنت در این اوضاع مالی آشفته دانشجوها متحمل شدند؛

4- هزینه های اضافی برای تهیه تلفن همراه و یا کامپیوتر به منظور بهره بردن از کلاس های مجازی؛

ازطرفی این عدم حضور دانشجوها علیرغم اینکه ضررهایی را برای دانشجوها داشته، سودهایی را به دانشگاه رسانده، مثل صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز،حق بیمه و سرویس هایی که توسط دانشجوها پرداخت شده ولی به دلیل عدم حضور در دانشگاه مورد استفاده قرار نگرفت.لذا با توجه به شرایط مذکور پیشنهاد جامعه دانشجویی دانشگاه آزاد این است که شهریه این ترم تمامی واحدهای دانشگاه آزاد مطابق با شهریه واحد الکترونیک این دانشگاه محاسبه گردد. دانشجویانی هم که مبالغی مازاد بر شهریه واحد الکترونیک را پرداخت نموده اند،آن مبلغ اضافی به عنوان میزان بستانکاری آنها از دانشگاه،در پرونده مالی شان درج گردد تا بتوانند در ترم بعد از آن مبلغ استفاده نمایند.

ما می دانیم که مسوولان فهیم و حق طلب دانشگاه آزاد اسلامی شرایط فعلی جامعه و دانشجویان را درک نموده و می دانند که در این چند وقت اخیر به خاطر شرایط مالی نامناسب حاکم بر جامعه، بسیاری از دانشجویان و خانواده هایشان متحمل خسارت های مالی بسیار زیادی شده اند و در حال حاضر در شرایط مالی خوبی به سر نمی برند.

دانشگاه آزاد باید جوابگو باشد

در پیگیری ها غلامحسین رضوانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار، گفت: افکار عمومی می توانند قضاوت داشته باشند که هزینه برگزاری کلاس های مجازی در مقایسه با کلاس های واقعی و حضوری متفاوت است یا خیر.

وی اضافه نمود: در برخی از زمینه ها آموزش و پرورش قائل به این شد که تفاوتی بین برگزاری کلاس های حضوری و غیرحضوری وجود دارد و هزینه ها کمتر شده است. به همین دلیل بخشی از شهریه را بازگرداند.

این نماینده مجلس اضافه نمود: بنابراین طبیعی است که دانشجویان دانشگاه آزاد انتظار داشته باشند که هزینه های پرداخت شده دانشگاه در آموزش های مجازی به میزان آموزش های حضوری نیست و قطعاً باید بخشی از هزینه ها به دانشجویان بازگردانده گردد و به نظر بنده این یک انتظار منطقی است.

وی در انتها گفت: البته دانشگاه آزاد باید در این مورد جوابگو باشد و جواب قابل قبولی به دانشجویان ارائه کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1124

به "احتساب شهریه دانشگاه ها براساس آموزش های مجازی منطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتساب شهریه دانشگاه ها براساس آموزش های مجازی منطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید