اجرای روش های نوین علمی در 350 هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر

به گزارش مجله اندیشه، مدیر جهاد کشاورزی دره شهر از اجرای طرح ها و روش های نوین علمی در 350 هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر برای افزایش بهره وری خبر داد.

اجرای روش های نوین علمی در 350 هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ،طیار فیلی گفت: در چند سال اخیر شهرستان دره شهر با تولید محصولات متنوع زراعی و باغی از مهمترین منطقه ها کشاورزی استان ایلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه حالا برای تداوم این تولیدات طرح های نوین علمی در مزارع شهرستان اجرا می شود، افزود: طرح هایی که با کاهش مصرف آب و بذر در هر هکتار ضمن کاهش هزینه ها، عملکرد کشت کشاورزان را هم بالا برده است.

فیلی شرح داد: در اجرای این طرح ها، کارشناسان کشاورزی آخرین یافته های علمی خود را در اختیار کشاورزان قرار می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: با کشاورزی نوین محصولات متنوعی در شهرستان کشت شده و طرح توسعه گلخانه ها نیز شروع شده است، این مهم باعث افزایش بهره وری و سود بیشتر در کوتاه ترین زمان می شود.

فیلی با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات محصولات فرآوری شده نیز افزایش یافته است، بیان نمود: خوشبختانه توانستیم با کمک کشاورزان به اهداف سیاست های وزارتخانه در زمینه کاهش مصرف آب، درآمدزایی و زیرساخت های کشاورزی برسیم.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر افزود: با توسعه روش های علمی در مزارع با توجه به پتانسیل های خوب منطقه، می توان به افزایش تولیدات با کیفیت و کشاورزی پایدار کمک کرد.

وی گفت: این طرح با هدف دستیابی بیشتر به امنیت غذایی و بهره وری در تولید با کاشت گونه های مختلف زراعی و باغی در سطح 350 هکتار از مزارع شهرستان دره شهر اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1909

به "اجرای روش های نوین علمی در 350 هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای روش های نوین علمی در 350 هکتار از مزارع کشاورزی دره شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید