آیا نشت هوا در ایستگاه فضایی بین المللی جدی است؟

به گزارش مجله اندیشه، فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی متوجه وجود نشت هوا در این ایستگاه شده و به دنبال جستجوی محل نشت هستند، اما این موضوع چقدر جدی است؟

آیا نشت هوا در ایستگاه فضایی بین المللی جدی است؟

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، روسیه اعلام نمود که فضانوردان در یکی از بخش های ایستگاه فضایی بین المللی نشت هوا پیدا نموده اند. خدمه ایستگاه فضایی بین المللی از ماه آگوست به دنبال نشتی های هوا هستند و از بخش ایالات متحده جستجوی خود را آغاز نموده اند.

آژانس فضایی روسیه در بیانیه ای گفت که پس از تجزیه و تحلیل و جستجو برای نشت تعیین شد که این نقطه در ماژول خدمات Zvezda (نام ستاره) واقع شده است که حاوی تجهیزات علمی است. این سازمان بیان نمود که جستجو برای مکان دقیق نشت آغاز شده و این شرایط برای خدمه ایستگاه فضایی بین المللی خطرناک نیست و از ادامه پرواز ایستگاه جلوگیری نمی کند. این موضوع در آینده نزدیک بحرانی تلقی نمی گردد زیرا ایستگاه فضایی بین المللی همواره در سیستم تهویه هوا میزان کمی هوا از دست می دهد.

سرگئی کریکالیوف، مدیر اجرایی برنامه های فضایی سرنشین دار روسیه گفت: این نشت ها قابل پیش بینی هستند. آنچه اکنون اتفاق می افتد فراتر از نشت استاندارد و طبیعی است و طبیعتاً اگر طولانی باشد، ایستگاه نیازمند تامین هوای اضافی خواهد بود. منطقه بسیار وسیعی برای جستجو وجود دارد، اما امیدواریم که خدمه بتوانند محل دقیق را پیدا نموده و نشت را رفع نمایند. وجود نشتی خبر خوبی نیست، اما بحرانی هم نیست.

ناسا بیان نمود که تغییر اندازه این نشت طی دو روز اتفاق افتاده و تغییر دما باعث رشد آن شده است. پیش از این در سال 2018 فضانوردان آمریکایی سوراخ دیواره کپسول فضایی سایوز روسیه را با استفاده از ردیاب فراصوت پیدا نموده بودند و علت آن هنوز علنی نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1262

به "آیا نشت هوا در ایستگاه فضایی بین المللی جدی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نشت هوا در ایستگاه فضایی بین المللی جدی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید