300 هزار بیمار مصروع در کشور احتیاج به عمل جراحی دارند

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، سید سهراب هاشمی فشارکی در آستانه برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی صرع اظهارداشت: برای اولین بار در ایران شاخه ILAE ایران عهده دار برگزاری این کنگره سالیانه شده است .شرح اینکه ILAE یک سازمان بین المللی است که اخیرا ایران به عضویت آن در آمده و مهمانانی از کشورهای کانادا، برزیل و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و جدیدترین دستاوردها و مطالب علمی در حوزه صرع توسط اساتید داخلی و خارجی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

300 هزار بیمار مصروع در کشور احتیاج به عمل جراحی دارند

این درمانگر صرع گفت: در چهاردهمین کنگره بین المللی صرع سه کارگاه نوار مغزی، رادیولوژی صرع و نورو سایکوژی برگزار و جدیدترین مباحث در این حوزه ها ارائه می شود.

وی با بیان اینکه صرع یکی از قدیمی ترین بیماری ها در ایران و جهان به شمار می رود، گفت: با فراوری داروهای ضد صرع انقلاب بزرگی در زمینه کنترل بیماری صرع در جهان به وجود آمد و در حال حاضر 50 تا 60 درصد بیماران مصروع به وسیله دارو بیماریشان کنترل می شود.

هاشمی فشارکی با بیان اینکه تعداد کمی از بیماران هستند که پس از قطع دارو مشکل آنها باز نمی شود، گفت: بعضی از بیماران علیرغم مصرف دارو، حمله های صرعشان ادامه یافته و زندگی آنها به صورت فلج کننده ادامه دارد که تعداد قابل توجهی از این افراد قابل عمل جراحی هستند.

این متخصص مغز و اعصاب اضافه نمود: 40 درصد بیماران درمان آنها و کنترل بیماری شان به وسیله دارو انجام نمی شود که می توان به وسیله جراحی به آنها یاری کرد بر همین اساس طی 10 سال گذشته در ایران حدود 400 مورد عمل جراحی در این زمینه انجام گرفته که نتایج بی نظیری به همراه داشته و تشنج بیمار بسیار اندک شده است.

مسئول کمیته کارگاه های چهاردهمین کنگره صرع با بیان اینکه طبق آمار سازمان بهداشت جهانی یک درصد مردم جهان مبتلا به بیماری صرع هستند، گفت: بر اساس تخمین ها این رقم در ایران حدود 800 هزار نفر بوده که 300 هزار مورد آنها برای بهبودی احتیاج به عمل جراحی دارند.

این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: بیماران مصروع در صورت عدم کنترل بیماری ، در ازدواج، تحصیل، فعالیت های اجتماعی و...، دچار مشکل خواهند شد بنابراین توجه به درمان آنها مسئله ای بسیار حائز اهمیت است.

چهاردهمین کنگره بین المللی صرع 4 تا6 بهمن 96 در سالن همایش های بیمارستان میلاد اصفهان برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 500

به "300 هزار بیمار مصروع در کشور احتیاج به عمل جراحی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 هزار بیمار مصروع در کشور احتیاج به عمل جراحی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید