182 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

به گزارش مجله اندیشه، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور مراجع قضایی نسبت به اجرای 41 مورد حکم تخریب دیوار و فنس کشی، 182 هکتار اراضی ملی به ارزش تقریبی 385 میلیارد ریال رفع تصرف شد.

182 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سید احسان حسینی یکشنبه دهم آذر با اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و حفظ حقوق عامه بیت المال و در جهت برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان و متعرضان به اراضی دولتی، با همکاری عوامل انتظامی در طول سال جاری انجام گرفت.

وی اراضی زیر پوشش یگان حفاظت از اراضی ملی این اداره کل را در حدود 25 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان بیش از 14 هزار هکتار دارای سند ثبتی است و سنددار شدن مابقی اراضی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

حسینی، صدور سند ثبتی بیش از 690 هکتار اراضی ملی در سال جاری را یادآور شد و گفت: ارزش اراضی سنددار شده در سال جاری افزون بر 5 هزار میلیارد ریال است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به واگذاری 152 قطعه زمین برای ساخت 450 واحد طرح ساخت طرح ملی در استان در نیمه دوم سال جاری شرح داد: با تمهیدات اندیشیده شده تا انتها سال جاری، فرایند واگذاری زمین برای طرح مسکن ملی به یک هزار واحد افزیش خواهد یافت.

حسینی، واگذاری زمین مسکونی مناسب برای 110 نفر از خانواده شهدای دارای شرایط در استان را از دیگر اقدامات سال جاری معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در این استان در سال جاری اعلام کرد.

وی واگذاری زمین با شرایط اجاره 99 ساله در مرکز استان را از اقدامات پیش روی اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: عملیات انجام این طرح ملی در استان تا انتها سال جاری عملیاتی خواهد شد.

از سال 95 تاکنون بیش از 900 هزار مترمربع از اراضی استان رفع تصرف شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 587

به "182 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "182 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید