ساعت بازی والیبال ایران - استرالیا به همراه معرفی رقیب

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال از امروز سه شنبه 25 خرداد برای ایران آغاز می گردد و از ساعت 14.30 دقیقه، شاگردان ولادیمیر آلکنو باید به مصاف استرالیا بروند.

ساعت بازی والیبال ایران - استرالیا به همراه معرفی رقیب

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، پیش از این شروع این ملاقات، ایران از 9 بازی، با 5 برد و 4 شکست و با 17 امتیاز در رده ششم جدول رده بندی نهاده شده است. این درحالی است که استرالیا، ضعیف ترین تیم رقابت ها تا به حال نشان داده و تمامی 9 ملاقات قبلی اش را واگذار نموده است. این تیم بدون امتیاز در قعر جدول 16 تیمی این دوره از رقابت ها واقع شده است.

استرالیا برای شرکت در لیگ ملت های 2021 تیمی 18 نفره را با خود به ریمینی آورده که راهنمایی آن بر عهده مارکوس میراندا است. با توجه به نتایجی که کانگورو ها از ابتدای پیکار ها ثبت نموده اند، به نظر نمی رسد حریف سختی برای بلندقامتان ایرانی باشند. آن ها از مجموع 9 ملاقاتی که در بازی های سه هفته گذشته انجام داده اند، هیچ امتیازی به دست نیاورده اند و به اسم تیم شانزدهم در قعر جدول رده بندی مسابقات قرار دارند.

شاگردان میراندا در دو بازی نخست خود با نتیجه مشابه 3 بر صفر مغلوب آلمان و بلغارستان شدند. سپس با نتیجه 3 بر یک به فرانسه باختند. لهستان، روسیه و آمریکا دیگر تیم هایی بودند که با نتیجه 3 بر صفر از سد استرالیا گذشتند. ژاپن با نتیجه 3 بر یک این تیم را از پیش رو برداشت. آرژانتین و ایتالیا هم دیگر تیم هایی بودند که استرالیا با نتیجه 3 بر صفر مغلوب آن ها شد.

تیم های ملی والیبال ایران و استرالیا از سال 1987 که برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی آسیا مقابل هم نهاده شدند تا به امروز در رویداد های مختلفی با هم مسابقه داده اند. از اولین نبرد دو تیم که با فزونی استرالیایی ها شروع شد، سال ها طول کشید تا ایران بتواند بر این تیم غلبه کند. پایان در مسابقات قهرمانی 1995 آسیا ایران از سد استرالیا گذشت. در 15 سال اخیر که والیبال ایران به تدریج در راستا پیشرفت نهاده شد، استرالیا معمولا مقابل ملی پوشان ایران بازنده بوده، اما چند بار سر بزنگاه زهر خود را ریخت. ایران در سه دوره پیاپی انتخابی المپیک آتن، پکن و لندن به استرالیا باخت و تیم سرزمین کانگورو ها دو بار از این سه دوره سهمیه المپیک گرفت. باخت به استرالیا در انتخابی المپیک لندن، یکی از تلخ ترین خاطرات تیم ملی ایران در زمان سرمربیگری خولیو ولاسکو بود. در حالی که همه تصور می کردند ایران به راحتی سهمیه آسیا را کسب می نماید، استرالیا تمام پیش بینی ها را نقش بر آب کرد و با پیروزی بر ایران، خودش راهی المپیک شد.

آخرین ملاقات دو تیم به لیگ ملت های 2019 برمی شود که ایران با حساب 3 بر صفر استرالیا را در اردبیل شکست داد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1779

به "ساعت بازی والیبال ایران - استرالیا به همراه معرفی رقیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازی والیبال ایران - استرالیا به همراه معرفی رقیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید