تور هند: گردشگری؛ منبع مهم عایدی برای کشورهای مختلف به ویژه هندی ها

به گزارش مجله اندیشه، همگام با توسعه گردشگری در دنیا و مهم تر شدن جنبه مالی آن برای کشورهای مختلف دنیا، هند نیز در پی دو برابر کردن درآمدهای خود از این منبع بزرگ مالی است.

تور هند: گردشگری؛ منبع مهم عایدی برای کشورهای مختلف به ویژه هندی ها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

در حال حاضر، جهانگردی منبع مهمی برای کسب عایدی در خیلی از کشورها محسوب می گردد و 30 درصد از کل تجارت جهانی در زمینه خدمات و 6 درصد از کل صادرات کالاها و خدمات را به خود اختصاص می دهد.

جهانگردی بر اقتصاد کشورهای منبع و کشورهای میزبان، به یک مقدار تاثیر می گذارد و از اهمیتی حیاتی برخوردار است. این صنعت، عایدی زیادی برای اقتصاد محلی به شکل دریافتی های حاصل از خرید کالاها و خدمات موردنیاز به وسیله جهانگردان با خود به ارمغان می آورد؛ بعلاوه، فرصتی برای اشتغال در بخش خدمات مالی مرتبط با جهانگردی فراهم می نماید.

صنایع خدماتی که از جهانگردی بهره می برند شامل خدمات حمل و نقل مانند خطوط هوایی، کشتی های کروز و تاکسی ها؛ خدمات مهمان نوازی مانند بخش اقامت مسافران، از جمله هتل ها، رستوران ها، استراحتگاه ها، ویلاها و محل های تفریح مانند پارک های تفریحی، مرکزهای خرید، سالن های موسیقی و تئاتر هستند. این ها، علاوه بر کالاهایی هستند که جهانگردان خرید می نمایند، مانند سوغاتی ها، لباس ها و لوازم دیگری که از خرده فروشان تهیه می نمایند.

10٬177٬000 (10 میلیون و 177 هزار) جهانگرد خارجی در سال 2017 وارد هند شدند و این آمار در سال 2018 به 12 میلیون نفر رسید. جهانگردان خارجی که در ماه فوریه سال جاری وارد این کشور شدند، 1 میلیون و 50 هزار نفر بودند؛ در حالی که در همین ماه در سال 2016 تنها 849 هزار نفر به هند آمدند. دولت هند، جذب بیش از 20 میلیون جهانگرد تا سال 2020 و افزایش دو برابری عایدیهای ارز خارجی خود را در صدر اهداف خود قرار داده است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1990

به "تور هند: گردشگری؛ منبع مهم عایدی برای کشورهای مختلف به ویژه هندی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند: گردشگری؛ منبع مهم عایدی برای کشورهای مختلف به ویژه هندی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید