گردشگری اولویت نخست توسعه خلخال است

به گزارش مجله اندیشه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، گردشگری را اولویت نخست توسعه خلخال در جنوب استان اردبیل دانست.

گردشگری اولویت نخست توسعه خلخال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، بشیر خالقی کننده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی امروز پنجشنبه 24 آبان 97 در جلسه بررسی مسائل سرمایه گذاران بخش گردشگری خلخال شرح داد: در مقایسه با سایر حوزه ها، خلخال و کوثر در بخش گردشگری ظرفیت های متعددی دارد.

او اضافه کرد: در گردشگری زمستانی، گردشگری مذهبی، گردشگری طبیعت و گردشگری تاریخی آثار متعددی در این شهرستان ها وجود دارد که می تواند به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار گیرد.

کننده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اهمیت زیرساخت راه در توسعه گردشگری اضافه کرد: به منظور بهبود محورهای مواصلاتی پروژه های متعددی در خلخال اجرا می شود.

او با اشاره به اینکه برای برخی پروژه ها اعتبار ملی دریافت شده است، ادامه داد: با تکمیل پروژه های راهسازی می توان شاهد رونق حضور گردشگران و افزایش ماندگاری آن ها شد.

خالقی همچنین به ضرورت حمایت از سرمایه گذاران گردشگری تاکید کرد و بیان داشت: هر چه فاصله سرمایه گذار و دستگاه های اجرایی کاهش یابد بیشتر شاهد کاهش مسائل خواهیم بود.

برگزاری جلسات بررسی مسائل سرمایه گذاری در شهرهای اردبیل

نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در این نشست از برگزاری جلسات دوره ای بررسی مسائل سرمایه گذاری در شهرهای این استان خبر داد.

فلاحی شرح داد: اولین جلسه در شهرستان خلخال برگزار شده و در تمامی شهرستان های استان جلسات بررسی مسائل با حضور مسئولان شهرستان و کننده محترم برگزار می شود.

او اضافه کرد: هدف اداره کل در این جلسات احصا و رفع مسائل سرمایه گذاران به ویژه در بخش گردشگری استان تا بتوان پروژه های راکد را مجددا فعال کرد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه کرد: در این جلسات مسائل سرمایه گذاران بررسی شده و با همکاری مسئولان شهرستانی حل و فصل می شود.

او همچنین در خصوص گردشگری خلخال اضافه کرد: چشم انداز اداره کل تبدیل خلخال به قطب سوم گردشگری استان است و اداره کل آماده تامین زیرساخت پروژه های سرمایه گذاری است.

فلاحی بیان داشت: همچنین در خصوص رونق گردشگری و افزایش ماندگاری گردشگران انتظار ما مشارکت بخش خصوصی جهت رونق بوم گردی در این شهرستان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه کرد: همچنین ضروری است پروژه ها با اولویت بندی اجرا شده و در هر شهرستان یک یا چند پروژه در کمترین زمان به اتمام برسد.

او با اشاره به ضرورت تکمیل موزه رختشور خانه در خلخال متذکر شد: پروژه های شاخص باید در اولویت قرار گیرند.

فلاحی در ادامه صحبت های خود به ساماندهی جامعه صنفی هتل داران و انتقال آن از سرعین به اردبیل نیز اشاره و تاکید کرد: در عین حال ساماندهی خانه مسافرها نیز آغاز شده و به غیر از تعدادی که دارای مجوز است در خصوص مابقی مطابق قانون رفتار خواهد شد.

12 روستا در خلخال برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی مطالعه می شود

فرماندار خلخال از مطالعه 12 روستا در این شهرستان جهت راه اندازی اقامتگاه بوم گردی خبر داد.

فریدون بابایی در این نشست شرح داد: روستاهای متعددی در این شهرستان قابلیت راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را دارد که ارائه پکیجی با مطالعه 12 روستا آغاز شده است.

او اضافه کرد: در گذشته نیز با مشارکت بخش خصوصی اقامتگاه بوم گردی در روستای کزج دایر شده که یکی از مجموعه های پیروز بوده و خود روستای کزج به لحاظ جغرافیا و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار خلخال متذکر شد: به منظور رشد گردشگری خلخال همچنین رونق مناطق نمونه نیز در دستور کار قرار گرفته و به ویژه رونق منطقه نمونه گردشگری ازناو برای این منطقه حیاتی است.

به گفته بابایی خلخال به سمت رشد و توسعه گردشگری گام برداشته و مهم ترین سیاست ما این است که خلخال از وضعیت عبوری خارج شده و ماندگاری گردشگران در آن افزایش یابد.

رئیس شورای اداری شهرستان خلخال همچنین به حمایت از پروژه های سرمایه گذاری اشاره و شرح داد: اولویت اسکان گردشگران در این شهرستان با سرمایه گذاران بخش اقامتی است و سایر اقامتگاه ها نیز باید مطابق ضوابط رفتار کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 353

به "گردشگری اولویت نخست توسعه خلخال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اولویت نخست توسعه خلخال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید