چه تعداد چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد؟

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران می گوید هم اکنون 28 هزارو 900 چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد که ازآن ها 406 میلیون مترمکعب آب برداشت می شود.

چه تعداد چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد؟

به گزارش صدا و سیما، احمدعلی قربانیان با اشاره به اینکه 22 درصد برداشت ها از آب های زیر زمینی، غیر مجاز است افزود: برداشت از چاه های غیر مجاز بطور عمده برای بخش کشاورزی انجام می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: از سال 94 تا 99 بیش از 8 هزار چاه غیر مجاز در تهران مسدود شد که با این تخریبی ها از برداشت 276 میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

وی با اشاره به تصویب برنامه سازگاری با کم آبی در استان تهران در اسفند ماه سال گذشته ادامه داد: طبق برنامه توسعه 5 ساله از 1400 تا 1405 باید 420 میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی ذخیره سازی شود که از این حجم 75 میلیون مترمکعب مربوط به امسال است.

قربانیان افزود: طبق برنامه تدوین شده باید 8 میلیون مترمکعب در بخش شرب , 25 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی , 10.5 میلیون مترمکعب در فضای سبز و 4.5 میلیون مترمکعب هم در بخش صنعت و خدمات باید ذخیره سازی شده و از برداشت آن ها جلوگیری شود.

وی در خاتمه تأکید کرد: با توجه به حجم بالای برداشت های غیر مجاز از چاه های مجاز، امسال باید 28 میلیون مترمکعب هم از این برداشت ها جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1821

به "چه تعداد چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تعداد چاه غیرمجاز در تهران وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید