چطور تشک را تمیز کنیم؟

به گزارش مجله اندیشه، ما یک سوم عمرمان روی تشک می گذرانیم، اما چه مدت از آخرین باری که تشک تان را تمیز کرده اید، می گذرد؟

چطور تشک را تمیز کنیم؟

احتمالا کاناپه اتاق نشیمن تان را بیشتر از تشک تان با جاروبرقی تمیز کرده اید. اگر اینگونه است زمان تغییر فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگاران برگرداندن تشک دست کم دو بار کار مرسومی است که امکان پاک کردن هر دو رویه آن فراهم شود.

تشک های جدیدتر امروزی ممکن است طوری ساخته شده باشند که رو و زیر ثابتی داشته باشند. اما قاعده دست کم دوبار پاک کردن تشک ها در سال به قوت خود باقی است.

  • قدم اول

همه روتختی و ملحفه ها را از روی تشک بردارید تا شسته شوند. برای پاک کردن لکه های قدیمی روی آنها از ماده لباسشویی باکیفیت و داغ ترین درجه آب در ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر ماشین خشک کن حرارتی دارید برای خشک کردن از آن استفاده کنید.

اگر لکه تازه ای روی تشک ایجاد شده است، روتختی و ملحفه ها را بلافاصله بردارید و با استفاده از مایع لکه بر و چند پارچه خشک تلاش کنید لکه را پاک کنید. پاک کردن لکه را مانند پاک کردن لکه فرش انجام دهید و روی لکه فشار نیاورید تا مانع از نفوذ کردن ماده آلاینده درون تشک شوید.

  • قدم دوم

با استفاده از برس مبلی جاروبرقی تمام سطوح تشک را تمیز کنید. به تمیز کردن درزهای و خطوط دوخت تشک توجه داشته باشید، چرا که گردوغبار، کثافات، پوست مرده و سایر آلودگی ها در آنها جمع می شوند. در صورت لزوم از سری باریک جاروبرقی که برای پاک کردن چین ها و درزها مناسب است، استفاده کنید.

  • قدم سوم

پس از سرانجام جاروبرقی دریافت تشک، به دنبال لکه های خشک شده بگردید و آنها را با لکه بر مناسب پاک کنید. استفاده از جاروبرقی های شوینده یا لکه برهای آنزیمی معمولا اغلب لکه های ناشی از مایعات بدنی یا مواد آلی را برطرف می کنند. برای لکه های دیگر مانند لکه های ناشی از کثافات یا علف می توانید از محلول یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی ملایم و یک فنجان آب گرم استفاده کنید.

  • قدم چهارم

با پاشیدن جوش شیرین (بیکربنات سدیم) روی تمام سطح می توانید بوهای بد آن برطرف کنید. به خصوص اگر برای نخستین بار دارید تشک را پاک می کنید، از ریختن مقدار زیادی جوش شیرین روی آن نترسید. برای رسیدن به بهترین نتیجه جوش شیرین را تا 24 ساعت روی تشک باقی بگذارید. اگر ممکن است تشک را نزدیک پنجره بگذارید، نور خورشید نیز به ضدعفونی کردن تشک کمک می کند.

  • قدم پنجم

پس از اینکه جوش شیرین بوهای نامطبوع را جذب کرد، دوباره جارو برقی را با برس مبلی برای پاک کردن تشک به کار بگیرید. اگر قبلا از روتشکی استفاده نمی کردید، یک روتشکی بخرید. استفاده از پد تشک در بین روتشکی و تشک هم به جذب رطوبت کمک می کند.

استفاده از روتشکی و پد تشک علاوه بر پاک کردن کامل به شیوه ای که در بالا ذکر شد، مانع جای دریافت مایت ها (حیره ها)، کک ها و سایر حشرات در بستر شما می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1175

به "چطور تشک را تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تشک را تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید