وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد

به گزارش مجله اندیشه، ایسنا/ این خبر پیرامون وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد، برای شما نگارش شده است.

وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد

بسیاری از مسافرانی که از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل وارد آستارا شده اند، در تعطیلات چند روزه از جاذبه های جهانگردی شهرستان مرزی آستارا تماشا می نمایند. بعلاوه مسافرانی که قصد بازدید از منطقه ها شمال غرب کشور به خصوص استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را دارند و از مسیر گیلان به این استانها سفر می نمایند، در مسیر خود از جاذبه های جهانگردی و به خصوص بازار بزرگ ساحلی آستارا بازدید کردند.

از صبح چهارشنبه تا به امروز مسافران زیادی از شهرستانهای مختلف کشور بویژه از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی و بعلاوه آذربایجان غربی وارد آستارا شده و از جاذبه های طبیعی و تجاری آن بهره مند شده اند و مبادی ورودی آستارا از شمال و جنوب، لحظات پر ترافیکی را تجربه می نمایند.

کمپ اقامتی شهرداری آستارا با مجموع ظرفیت 400 خانوار در ورودی شهر آستارا به منظور اقامت و نوار ساحلی شهرهای آستارا و لوندویل با سه طرح سالم سازی و بازار ساحلی معروف این شهرستان به عنوان مکانهای جهانگردی مورد توجه مسافران در تعطیلات چند روزه اعلام شده قرار گرفته اند.

آستارا با داشتن آمیزه ای از جاذبه های جهانگردی کوهستان، تجارت، محیط زیستی و مرزی طی سه دهه گذشته گامهای بزرگی برای تبدیل شدن به قطب مهم جهانگردی کشور برداشته و از دهه 90 در ردیف 20 شهر جهانگرد پذیر کشور قرار گرفته است.

این شهرستان دارای دو چشمه آب گرم کوته کومه در نزدیکی شهر لوندویل و نیز آب گرم علی داشی در نزدیکی روستای گیلده در مسیر گردنه حیران است که از جمله مهمترین جاذبه های منطقه در همه فصول سال به شمار می رود.

تالاب استیل که یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده و مهم شهرستان آستارا به شمار می رود، در ورودی شهر آستارا و در حاشیه جاده لوندویل به آستارا واقع شده و در همه ایام سال پذیرای هموطنان است. سازمان حفاظت محیط زیست با ایجاد پناهگاه حیات وحش لوندویل در ضلع شرقی جاده لوندویل به آستارا که حدود 1000 هکتار وسعت دارد، به ایجاد پارک طبیعت گردی اقدام نموده و روزانه جهانگردان بسیاری از نزدیک از طبیعت محصور منطقه و نیز مرال های زیبا تماشا می نمایند.

در مجاورت همین پناهگاه، نایاب ترین پرنده ها در باغ پرندگان که متعلق به بخش خصوصی است، نگهداری می شوند. گردنه حیران در میانه جاده آستارا به اردبیل که تا سالها پیش تنها روستای نیمه متروک حیران در آن قرار داشت، اکنون به یک حوزه جهانگردی مهم در غرب استان گیلان مبدل شده و در این منطقه تله کابین در حد فاصل جنگل های فندقلوی نمین و دهکده جهانگردی حیران آستارا و نیز سورتمه ریلی احداث شده است.

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در ارتفاعی پایین تر و در نزدیکی شهر آستارا با همکاری شهرداری آستارا با ایجاد پارک جهانگردی بی بی یانلو با وسعت 1000 هکتار که در آن اقدام به کشت هزاران درخت نموده، مجموعه ای از امکانات زیبای طبیعت گردی و جهانگردی را برای مسافران ایجاد نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مرداد 1402 بروزرسانی: 12 مرداد 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2305

به "وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی گرما حریف گردشگران شهر ساحلی آستارا نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید