ورود سامانه بارشی جدید به کشور ، شرایط هوای تهران

به گزارش مجله اندیشه، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش های پراکنده همچنان در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و پیش بینی ها نشان می دهد که از فردا دوشنبه 26 اسفند ماه سامانه بارشی دیگری از غرب و شمال غرب وارد کشور شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور ، شرایط هوای تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز(یکشنبه) فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق، شمال شرق، برخی مناطق جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز است و شدت بارش در ایلام، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و غرب اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین در این روز برای شمال غرب و سواحل شمالی کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود، دوشنبه در شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، سمنان، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می شود و این سامانه از بعد از ظهر سه شنبه از شمال شرق کشور خارج می شود.

نقشینه ادامه داد: سه شنبه بعدازظهر سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب وارد کشور می شود و به تدریج چهارشنبه این سامانه تقویت شده و نیمه غربی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد، پنجشنبه بارش به شمال غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق کشور محدود خواهد بود و به تدریج این سامانه جمعه اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می شود.

به گفته وی سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره هوای تهران هم توضیح داد: امروز آسمان تهران ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد و در شب کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح تهران 12 درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به 19 درجه بالای صفر می رسد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 890

به "ورود سامانه بارشی جدید به کشور ، شرایط هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی جدید به کشور ، شرایط هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید