برف 3 روزه 20 استان را فرا می گیرد

به گزارش مجله اندیشه، سازمان هواشناسی کشور با اعلام بارش برف 3 روزه در 20 استان نسبت به لغزندگی و اختلال تردد وسایل نقلیه در معابر شهری و محور های مواصلاتی هشدار داد.

برف 3 روزه 20 استان را فرا می گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز بارش های پراکنده باران و برف در شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی روی می دهد و در دیگر مناطق کشور جو به نسبت آرام و پایداری برقرار است.

بعدازظهر فردا با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای استان های واقع در شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می گردد.

روز شنبه هفته آینده بر گستره و میزان بارش ها افزوده شده و علاوه بر مناطق ذکر شده در جنوب غرب کشور و استان های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان و سواحل دریای خزر همراه با افزایش سرعت وزش باد، بارش برف و باران و کاهش نسبی دمای هوا روی می دهد.

روز یکشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، از شدت ناپایاداری های جوی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش باران و برف در شمال شرق و شرق و استان های گلستان، مازندران و سمنان پیش بینی شده است. براساس اعلام سازمان هواشناسی روز دوشنبه هفته آینده سامانه بارشی از مرز های شرقی کشور خارج می گردد.

سازمان هواشناسی کشور،

اطلاعیه هواشناسی درباره بارش برف

سازمان هواشناسی در اطلاعیه از بارش برف و مه آلودگی طی روز آدینه در استان های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی و نیمه شمالی کرمانشاه، شنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران و روز یکشنبه در استان ها خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان های سمنان، مازندران و گلستان خبر داده است.

این سازمان انتها بارش برف در استان های مذکور را اواخر وقت روز یکشنبه هفته آینده اعلام نموده و با اشاره به لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محور های مواصلاتی همراه با مه آلودگی و کاهش دید طی سه روز آینده بر احتیاط در تردد شهری و جاده ای و مجهز کردن خودرو ها به تجهیزات زمستانی تاکید نموده است.

پیش بینی هواشناسی 3 روزه مراکز استان

آخرین شرایط بارش ها از 98/7/1 تا 98/11/9

سازمان هواشناسی کشور،

بنابر اعلام سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در حال حاضر محور های مواصلاتی کشور فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 753

به "برف 3 روزه 20 استان را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف 3 روزه 20 استان را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید