همه چیز درباره استفاده از پارچه نوبوک در مبلمان

به گزارش مجله اندیشه، برای ایجاد دکوراسیونی شیک و مدرن در فضاهای نشیمن ، متریالی که مبلمان مورد نظر از آن ساخته شده است ، اهمیت دارد. پارچه های نوبوک که ظاهری مفید و شیک ارائه می دهند ، اغلب در مبلمان استفاده می شوند. پارچه های نوبوک که در وسایلی مانند صندلی راحتی ، مبل و صندلی استفاده می گردد ، محیطی را که در آن زندگی می کنید ، راحت و گرم نشان می دهد. خواص و مراقبت از پارچه نوبوک با سایر مواد فرق دارد. اگر به فکر انتخاب مبلمان ساخته شده از پارچه نوبوک برای خانه خود هستید ، باید خواص پارچه را بدانید. پارچه های نوبوک برای ایجاد فضایی گرم در خانه ایده آل هستند. ساختار مفید آن طراحی مناسبی را به خصوص برای خانواده ها ایجاد می کند. در ادامه با ویژگی مبلمان نوبوک بیشتر آشنا می شوید.

همه چیز درباره استفاده از پارچه نوبوک در مبلمان

پارچه نوبوک چیست؟

پارچه نوبوک ؛ سطح زیرین چرم با بافتی نرم و مخملی است. اغلب در فضاهای نشیمن با ساختار آن که لمسی گرم و صاف را فراهم می کند استفاده می گردد. به راحتی تمیز شده و حالتی شیک بر روی صندلی های راحتی و مبل ها نشان می دهد. این ویژگی بر فضای چشمگیر دکوراسیون کلاسیک تأکید می کند. پارچه نوبوک که از سنباده زدن چرم به دست می آید ، به لطف الیاف کوتاه خود ظاهری صاف را ارائه می دهد.

پارچه های نوبوک که با نزدیک بودن به پارچه مخمل ، لمس ملایمی روی پوست ایجاد می کنند. اگرچه الیاف کوتاه آن بدون مو به نظر می رسد ؛ اما ساختار گرمی دارد. بافت آن که سبکی ظریف مانند مخمل ایجاد می کند ، حالتی ظریف را در فضاهای نشیمن به نمایش می گذارد. پارچه های نوبوک به خصوص در مبل های بزرگ و ست مبل های گوشه ای طراحی قوی ایجاد می کنند.

تفاوت بین پارچه Nubuck و پارچه جیر چیست؟

اگرچه پارچه نوبوک و پارچه جیر نزدیک به هم به نظر می رسند ؛ اما نکات متفاوتی دارند. پارچه جیر در نتیجه پردازش چرم با تکنیک های مختلف به دست می آید. بافت آن از پارچه نوبوک متمایز است ؛ زیرا پرموتر است و الیاف بلندی دارد. از طرف دیگر پارچه نوبوک ساختار صاف و محکم تری دارد. مبلمان نوبوک در هنگام لمس هیچ اثری از خود به جای نمی گذارد ؛ زیرا ساختاری بدون پرز دارد. از طرفی پارچه جیر به دلیل داشتن الیاف بلند ظاهری مودار داشته و در هنگام لمس اثری از خود به جای می گذارد. این تفاوت اصلی بین این دو پارچه است.

مبلمان نوبوک به دلیل داشتن الیاف کوتاه به دلیل ساختاری که دارد در برابر ایجاد لکه مقاوم است. از طرف دیگر پارچه جیر به دلیل داشتن الیاف بلند بیشتر مستعد لکه شدن است. از نظر بهداشتی ، پارچه نوبوک به خصوص در صندلی های راحتی و ست مبل راحت تر است. پارچه نوبوک به دلیل ساختار سختی که دارد مایع و گرد و غبار را به سطوح داخلی منتقل نمی کند. از آنجایی که جیر یک پارچه پرزدار است ، در برابر مایع و گرد و غبار نفوذ پذیری بیشتری دارد.

خواص مبلمان نوبوک چیست؟

پارچه های نوبوک که اغلب در مبلمان ، لباس و گزینه های مختلف استفاده می شوند ، دارای ویژگی های مختلفی هستند. بررسی ویژگی های آن برای انتخاب مبلمان نوبوک که کاربرد عملی و ظاهری شیک ارائه می دهند ، مهم است. خواص پارچه نوبوک را به صورت زیر فهرست می کنیم ؛

از آنجایی که از مواد طبیعی به دست می آید ، ساختار بادوام تری نسبت به پارچه های مصنوعی دارد. استفاده طولانی مدت را ارائه می دهد.

ظاهر شیک و ساختار بدون موی آن برای همه سلیقه ها مجذوب کننده است. جایگاه مهمی در درک دکوراسیون مدرن و مینیمافهرست دارد.

ساختار غیر جاذب مبلمان نوبوک تمیز کردن آسان را تضمین می کند. بافت آن در برابر ضربه و لکه مقاوم است.

مبلمان نوبوک با ساختار سخت و ضخیم خود لمس گرمی را ارائه می دهد. این یک نوع پارچه ایده آل به خصوص برای صندلی راحتی و مبل است.

از آنجایی که نفوذپذیری هوا در آن کم است ، ممکن است در هوای گرم باعث تعریق گردد. به همین دلیل هنگام تزئین باید متناسب با فصل و شرایط آب و هوایی جغرافیایی انتخاب گردد.

به کمک ساختار پارچه ای خود که از عبور گرد و غبار به لایه های داخلی جلوگیری می کند ، استفاده بهداشتی را فراهم می سازد. به راحتی با یک پارچه نرم پاک شده و در نتیجه از ایجاد گرد و خاک جلوگیری می کند.

به لطف گزینه های رنگی آن ، یک دکوراسیون مینیمال را منعکس می سازد. بر سبک دکوراسیون ساده و ظریفی که اخیراً ترند شده است ، به بهترین شکل تأکید می کند.

در مقایسه با صندلی های چرمی یا جیر ، تجربه راحت تری را ارائه می دهد. به دلیل داشتن ظاهری غنی ، برای راحتی فضاهای نشیمن شما موثر است.

پارچه نوبوک کجا استفاده می گردد؟

این پارچه به دلیل ویژگی تمیز کنندگی عملی و ساختار بادوام خود دارای منطقه استفاده گسترده ای است. پارچه نوبوک در مبلمان ، روکش صندلی ماشین ، کیف ، لباس و طرح کفش استفاده می گردد. با ساختار ضد آب خود ، برای کت و چکمه ها به ویژه در زمستان ، ایده آل است. پارچه نوبوک که برای کاپشن ، کت و چکمه انتخاب می گردد ، در شرایط نامناسب فصلی عملکرد بالایی از خود نشان می دهد ؛ زیرا در برابر لکه شدن مقاوم است.

با نمایش یک موضع مدرن با ساختار گرم ، ظاهر صاف و بافت شیک ، راحتی بالایی را ارائه می دهد. از آنجایی که از مواد طبیعی به دست می آید ، با بالا رفتن عمر ، سبکی زیبا ایجاد می کند. پارچه نوبوک گزینه مناسبی برای صندلی راحتی است که در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص در طرح های صندلی راحتی و مبل از پارچه های نوبوک استفاده می گردد. افرادی که به راحتی و ظرافت علاقه دارند برای محل زندگی خود مبلمان نوبوک را انتخاب می کنند. روکش پارچه ای نوبوک ظاهری زیبا بر روی مواردی مانند صندلی ، صندلی راحتی ، مبل و سر تخت خواب ایجاد می سازد.

مبلمان نوبوک چه ویژگی هایی دارد؟

پارچه های نوبوک اغلب در روکش صندلی ها استفاده می شوند ؛ زیرا ساختار لایه ای و طبیعی دارند. ویژگی های مبلمان نوبوک باعث می گردد فضاهای نشیمن شما شیک تر و راحت تر به نظر برسند. صندلی های نوبوک که به راحتی تمیز می شوند برای سالن و اتاق نشیمن که بیشتر روز را در آن می گذرانید ایده آل هستند. در انتخاب مبل های نوبوک باید دقت کنید. ساختار اسکلت صندلی ، کیفیت پارچه ، جزئیات طراحی و سبک دکوراسیون از جمله معیارهای مهم است.

برای استفاده طولانی مدت ، باید با توجه به فضاهای زندگی و عادات خود انتخاب نمایید. مبلمان نوبوک گوشه ای برای اتاق های نشیمن کوچک ظاهری مدرن ارائه می دهند. در سالن های بزرگ می توانید فضای ناهارخوری و نشیمن را جداگانه طراحی کنید. ست مبل های سه نفره ، دو نفره و یک نفره نوبوک ، یک فضای نشیمن راحت در اتاق های نشیمن بزرگ ایجاد می کند.

منبع: اتاق
انتشار: 10 خرداد 1402 بروزرسانی: 10 خرداد 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2280

به "همه چیز درباره استفاده از پارچه نوبوک در مبلمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره استفاده از پارچه نوبوک در مبلمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره استفاده از پارچه نوبوک در مبلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید