هفته سیاه موتور اسپرت؛ جزییات مرگ ملکه سرعت و راننده جوان مسابقات فرمولا 2

به گزارش مجله اندیشه، در روزهای گذشته، شاهد تصادف غم انگیز و مرگ آفرین جسی کامبس، سریع ترین راننده زن دنیا در آمریکا بودیم که علاقمندان به خودرو، سرعت و مسابقات را در شوک فرو برد. با این وجود، روزهای بد رانندگان تمامی نداشت، چرا که در سانحه ای دیگر در بلژیک، که روز گذشته رخ داد، یک راننده فرمول دو به نام آنتین هوبرت بر اثر تصادف کشته شد. خودرو این راننده فرانسوی 22 ساله، در حین مسابقه با خودرو راننده آمریکایی، خوان مانوئل کوره برخورد کرد و صدمات ناشی از تصادف، موجب مرگ وی شد. به گفته سخنگوی فدراسیون اتومبیل رانی دنیای (FIA)، دو خودرو با سرعت 268 کیلومتربرساعت با یکدیگر برخورد نموده اند. در بیانیه FIA آمده است که پس از این تصادف، هوبرت سریعا به مرکز پزشکی منتقل شد و در ساعت 18:35 به وقت محلی درگذشت. خوان مانوئل کوره نیز به بیمارستان لیژ منتقل شد و اکنون در وضعیت پایداری واقع شده است.

هفته سیاه موتور اسپرت؛ جزییات مرگ ملکه سرعت و راننده جوان مسابقات فرمولا 2

پس از وقوع این تصادف، مسابقه برای لحظاتی متوقف شد و با توجه به وخیم بودن شرایط هر دو راننده، ادامه مسابقه کنسل شد. این مسابقات در پیست معروف اسپا انجام می شد و کادر برگزاری مسابقات فرمول 2 اظهار داشت که به دلیل احترام برای راننده درگذشته، مسابقات روز یکشنبه فرمول 2 لغو خواهد شد. در این روز تنها مسابقات فرمول 3 برگزار می گردد. آنتین هوبرت برای تیم BWT آردن رانندگی می کرد و مسابقه بلژیک را از صندلی هشتم شروع نموده بود. پیش از آن، وی دو پیروزی در مسابقات موناکو و فرانسه کسب نموده بود.

وی همچنین بخشی از برنامه رانندگان جوان تیم فرمول یک رنو بود. رنو در بیانیه ای که به مناسبت درگذشت هوبرت صادر کرد، گفت: آنتونی عضو آموزشگاه ورزشی رنو بود و کوشش می کرد تا با قهرمانی در مسابقات فرمول 2، به رده فرمول 1 ارتقا یابد. فدراسیون اتومبیلرانی فرانسه، راننده سابق F1 ، فرناندو آلونسو، لوئیس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز، آنتونیو جیوازینزی راننده تیم آلفارومئو و سایر افراد و تیم ها، در پیغام هایی جداگانه، درگذشت این راننده جوان فرمول 2 را تسلیت گفته اند.

نگاهی به زندگی جسی کامبز، سریع ترین راننده زن دنیا

هفته گذشته، جسی کامبز راننده مسابقه آمریکایی و شخصیت مشهور تلویزیونی نیز در حال کوشش برای ثبت یک رکورد سرعت جدید حین تصادف رانندگی کشته شد. خانواده او تایید کردند جسی در تصادفی داخل یک ماشین با موتور جت در جنوب شرقی اورگان کشته شده است. به گفته رئیس پلیس منطقه هارنی، امدادگران پیروز شدند خود را سریعا به محل حادثه برسانند، اما در آن جا با جسد بی جان این راننده 39 ساله روبرو شدند.

کامبز 39 ساله به عنوان سریع ترین راننده زن دنیا شناخته می شد. او سال 2013 این لقب را از آن خود کرد، زمانی که رکورد سرعت 641 کیلومتر بر ساعتی را ثبت کرد. کامبز سعی داشت آن سرعت و رکورد بهترین سرعت توسط زنان یعنی 824 کیلومتر بر ساعت را بشکند که کیتی اونیل به ثبت رسانده بود. وی که تا زمان مرگش در سن 72 سالگی، لقب سریع ترین زن دنیا را در اختیار داشت، در سال 1976 با یک خودرو سه چرخه در صحرای الورد پیروز به ثبت رکورد سرعت 825 کیلومتر بر ساعت شده بود.

کامبز متولد سال 1980 در داکوتای جنوبی از کودکی عاشق سرعت و ماشین بود. او در دانشگاه وایوتک در رشته ساخت خودروهای سفارشی به عنوان دانشجوی نمونه فارغ التحصیل شد. اداره بازاریابی دانشگاه خیلی زود او را استخدام کرد تا خودرویی برای فروش در مراسم خیریه بسازد.

کامبز سپس به شخصیت تلویزیونی مشهوری تبدیل شد که در برنامه های ماشینی حضور پیدا کرد و مهارت های خودش در ساخت و ارتقای خودروها برای مسابقات آفرود را به نمایش گذاشت. از جمله هنرنمایی های تلویزیونی وی، می توان به حضور در برنامه Xtreme 4×4 اشاره نمود که از سال 2005 تاکنون در حال پخش است و بر ساخت خودروهای آفرودی تمرکز دارد. پس از آن که افتادن یک قطعه سنگ بزرگ بر روی خودرو او، موجب شد تا کامبز حدود یکسال را در بستر بگذراند، از ادامه حضور در این برنامه انصراف داد.

جسی کامبز مدتی را نیز در برنامه All Girls Garage حضور داشت. در این برنامه، زنانی که علاقمند به خودرو و مسائل فنی هستند، در یک گاراژ به بازسازی خودروها و موتورسیکلت ها می پردازند. کامبز به تازگی کار خود را در یک برنامه تلویزیونی دیگر به نام The List شروع نموده بود که به 1001 کاری که قبل از مرگ باید با خودروها انجام دهید، اختصاص دارد. وقوع حوادث موجب نشد که کامبز از دنیای خودرو خداحافظی کند، بلکه او را به انجام کارهایی با ریسک بیشتر ترغیب کرد.

کامبز علاوه بر فراوری ماشین و حضور در برنامه های تلویزیونی، راننده ماهری هم بود. او در سال 2013 به تیم توسعه پروژه عقاب آمریکای شمالی یا North American Eagle پیوست و در همان سال توانست رکورد 641 کیلومتر بر ساعت را به نام خودش ثبت کرد. البته او در آزمایشی دیگر به سرعت 777 کیلومتر بر ساعت رسیده بود، اما آن رکورد به دلیل مشکل فنی به ثبت نرسید. کامبز در آخرین پست اینستاگرام خودش نوشته بود:

شاید دیوانگی باشد که مستقیم به درون آتش قدم برداری… کسانی که این کار را بنمایند، کسانی هستند که به چیزهای بزرگی دست پیدا می نمایند. مردم می گویند من دیوانه هستم. من می گویم خیلی ممنون.

منبع: BBC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 304

به "هفته سیاه موتور اسپرت؛ جزییات مرگ ملکه سرعت و راننده جوان مسابقات فرمولا 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته سیاه موتور اسپرت؛ جزییات مرگ ملکه سرعت و راننده جوان مسابقات فرمولا 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید