هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد کاهش دما و بارش برف و باران

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای در سطح هشدار زرد از وقوع بارش های پراکنده به شکل باران و برف و کاهش دما از بعد از ظهر فردا در سطح استان اطلاع داد.

هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد کاهش دما و بارش برف و باران

در این اطلاعیه آمده است که با نفوذ جریانات سرد شمالی به شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی شاهد افزایش ابرناکی، کاهش قابل ملاحظه دما و بعلاوه وقوع بارش های پراکنده به شکل باران و برف از ساعات بعد از ظهر دوشنبه، 22 آذر، تا اوایل وقت چهارشنبه، 24 همین ماه، در هفته جاری هستیم.

طی این مدت کاهش محسوس دما به ویژه طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به مقدار 10 تا 12 درجه پیش بینی می گردد و دمای حداقل شبانه در بیشتر منطقه ها سردسیر استان به کمتر از پنج درجه زیر صفر خواهد رسید. بعلاوه هوای سرد تا روزهای پایانی هفته کنونی ادامه خواهد داشت.

طبق این اطلاعیه وقوع بارش ها به شکل باران و برف به ویژه در نواحی شمال غرب بعضی از نواحی مرکزی و شمال شرقی استان خراسان رضوی همراه با کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش بینی شده است.

بعلاوه طی این مدت افزایش شدت وزش باد در سطح استان با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی روبه رو خواهیم بود. با توجه به تشکیل مه، کاهش دید، یخ زدگی و لغزندگی محورها و معابر احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می گردد.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید نموده که تمهیدات لازم برای تامین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه ها، دامداری ها و مرغداری ها، جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغات کوهپایه ای نواحی سردسیر به ویژه منطقه ها واقع در نیمه شمالی استان اندیشیده گردد. بعلاوه برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد اقدامات لازم انجام و مردم در ترددهای جاده ای به ویژه در محورهای شمالی استان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1962

به "هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد کاهش دما و بارش برف و باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی خراسان رضوی در مورد کاهش دما و بارش برف و باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید