هشدار درباره نگاه سودآورانه به ساخت وساز ، 10 چالش اصلی و 80 چالش فرعی برای تهران

به گزارش مجله اندیشه، عضو شورای شهر تهران، نگاه مالی به ساخت وساز را مهمترین عامل عدم رعایت استاندارد در ساختمان ها برشمرد.

هشدار درباره نگاه سودآورانه به ساخت وساز ، 10 چالش اصلی و 80 چالش فرعی برای تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرنوشت، زهرا صدراعظم نوری در نشست تخصصی بهسازی لرزه ای نسبی ساختمان های متداول شهر تهران با بیان اینکه بحث ایمنی در تهران جدی است و باید به این مسئله بیش از پیش پرداخته گردد، گفت: ضروری است راهکارهایی اتخاذ گردد تا سطح مخاطرات را کاهش داده و ضریب ریسک را پایین بیاوریم. با آنالیز های اجرا شده در تعدادی از پارسل ها و 2 میلیون پلاک احصا شده تهران، حدود 22 هزار واحد ناایمن شناسایی شده که در بین آنها واحدهای دولتی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی، درمانی و تجاری وجود دارد و طبیعی است که در این صورت خسارت ها بسیار زیاد خواهد بود.

وی اضافه نمود: وقتی نگاه مالی به ساخت وساز وجود دارد و به دنبال ارزشی بیشتر از ارزش واقعی زمین هستیم خسارات بیشتری را از زلزله خواهیم دید. بارگذاری انبوه در نقاط کم برخوردار و عدم استانداردهای لازم خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: حتی در منطقه 22 شهرداری تهران که بارگذاری ها بر اساس طرح تفصیلی و استاندارها اجرا شده، به دلیل نگاه مالی و سودآورانه و عدم نظارت، شاهد مسائل و حادثه های بسیاری هستیم. امیدواریم با ساز و کارهایی که مجلس، شورای شهر، دولت و شهرداری تهران در نظر می گیرند بر این چالش ها فائق شویم.

وی ادامه داد: تهران با 10 چالش اصلی و 80 چالش فرعی روبرو است که در چالش محیط زیستی و طبیعی بحث زلزله بسیار جدی است. این شهر با 7 گسل مطرح که سه گسل آن بسیار جدی و اساسی است احتیاج به اتخاذ تمهیدات مناسب دارد. به دلیل اینکه بسیاری از بارگذاری ها بر روی گسل ها انجام شده، اتفاقات و مخاطرات گسترده و زیانباری را شاهد خواهیم بود.

وی در انتها اعلام کرد: در شورای شهر تهران و در برنامه پنج ساله سوم، بحث تاب آوری شهر تهران را مطرح و بودجه ای را برای آن اختصاص دادیم تا بتوانیم بهبود شرایط و کاهش مسائل را ببینیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 494

به "هشدار درباره نگاه سودآورانه به ساخت وساز ، 10 چالش اصلی و 80 چالش فرعی برای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره نگاه سودآورانه به ساخت وساز ، 10 چالش اصلی و 80 چالش فرعی برای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید