نقش هوش مصنوعی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

به گزارش مجله اندیشه، کارشناسان هاروارد، ام. آی. تی، گوگل و مایکروسافت بر این باورند که ابزارهای هوش مصنوعی می تواند در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مؤثر باشند.

نقش هوش مصنوعی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی نت، در یک مقاله منتشر شده در اوایل ماه جاری، یک تیم از کارشناسان یادگیری ماشین اظهار کردند که ابزارهای هوش مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی از انتشار کربن و گازهای گلخانه ای جلوگیری کند.

کارشناسان دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، گوگل و مایکروسافت اخیراً اظهار نموده اند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می توان تغییرات بزرگی در سیستم حمل و نقل به وجود آورد که این امر سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می گردد.

گاز گلخانه ای به گازی که در جو یک سیاره وجود دارد گفته می گردد که در محدودهٔ فرو سرخ به جذب و انتشار پرتوها می پردازد. گازهای گلخانه ای موجود در جو زمین که به طور طبیعی در آن وجود دارند شامل بخار آب، کربن دی اکسید، متان، دی نیتروژن مونوکسید و اوزون هستند اما فعالیت های بشری، بر میزان بسیاری از این گازها در جو افزوده است.

به گفته کارشناسان با یاری ابزارهای هوش مصنوعی می توان تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ای را 20 تا 37 درصد کاهش داد.

پژوهشگران طی این مطالعه گفتند علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی، تمام شرکت های دنیا همانند شرکت ال جی نیز می بایست برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کاری نمایند. شرکت ال جی اخیراً طی اقدامی از پروژه خود به نام کربن صفر (Zero Carbon) خود پرده برداشت. طی این پروژه، قرار است ال جی انتشار کربن ناشی از ساز و کارهای دنیای خود تا سال 2030 به صفر برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 234

به "نقش هوش مصنوعی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش هوش مصنوعی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید