ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد

به گزارش مجله اندیشه، فارس نوشت:منابع آگاه از اعزام یک ناوچه نیروی دریایی دانمارک به دریای مکران در روزهای گذشته جهت پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر دادند.

ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به نوشته وبگاه نیوال نیوز به نقل از وزارت دفاع دانمارک ، ناوچه دانمارکی ایور هوت فلدت با عبور از آبراه سوئز و دریای سرخ روز 25 اوت وارد دریای مکران شد و میخواهد وارد تنگه هرمز گردد. این ناوچه درصدد پیوستن به نیروی ائتلاف دریایی اروپا به رهبری فرانسه برای انجام ماموریت به اصطلاح تامین امنیت تردد دریایی در تنگه هرمز است.

در این عملیات که آگنور نام دارد و مقر آن در مرکز فرماندهی نیروی دریایی فرانسه در ابوظبی واقع است کشورهای فرانسه، هلند، دانمارک، بلژیک، یونان، پرتغال، ایتالیا و آلمان حضور دارند.

وزارت دفاع دانمارک با صدور بیانیه ای در این زمینه بر صادرات نفت از خلیج فارس و تنگه هرمز و اهمیت آن برای اقتصاد مناطق دیگر دنیا اشاره نموده است. دانمارک اعلام نموده ناوچه این کشور از تردد آزادانه کشتیها در منطقه محافظت خواهد نمود.در این ناوچه دانمارکی 160 پرسنل نظامی حضور دارند.

چندی قبل وزارت دفاع استونی نیز از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، اطلاع داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام نموده که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1251

به "ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوچه دانمارکی برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا وارد دریای مکران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید