مشاهده سرگین و رد پای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز

به گزارش مجله اندیشه، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از مشاهده سرگین و رد پای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز اطلاع داد.

مشاهده سرگین و رد پای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز

سید عادل مولا، معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در مصاحبه با خبرنگار از گفت: پس از فروکش شدن نسبی سیلاب در منطقه میانرود در پارک ملی دز و در جهت پایش از سلامت گوزن زرد ایرانی، محیط بانان اداره پارک ملی دز با همکاری و هماهنگی بخش محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در روز گذشته 5 دوربین تله ای در منطقه مرتفع سایت گوزن زرد ایرانی که قبلا جهت جلوگیری از آسیب از سیل در طغیان رودخانه احداث شده بود نصب گشت که خوشبختانه آثار سرگین و رد پای گوزن ها مشاهده شد.

وی درخصوص شرایط گوزن ها گفت: تاکنون هیچگونه تلفاتی از گوزن ها دیده نشده و خوشبختانه ردپا و سرگین تازه این گونه با ارزش در خطر انقراض را در محل سایت حفاظت گوزن زرد ایرانی را مشاهده کردیم.

مولا توضیح داد: در جریان سیل و طغیان رودخانه دز در سال 1395 با وجود دبی شدیدتر رودخانه، گوزن ها توانستند خود را نجات دهند، زیرا گوزن ها شناگران ماهری هستند و امید به زنده ماندن گوزن های زرد ایرانی در میان رود دزفول (پارک ملی دز) بسیار زیاد است.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اذعان داشت: پس از سیل 3 سال پیش، خاکریز مرتفعی در محل نگهداری گوزن ها ساخته شد تا در شرایط طغیان رودخانه محل امنی برای گوزن ها باشد که احتمال می رود در سیل کنونی نیز روی تپه بروند و یا به جنگل های دز پناه ببرند که با توجه به این موضوع 5 دوربین تله ای در منطقه نصب گشت که بمحض دریافت اطلاعات گونه گوزن زرد باقی مانده در سایت اعلام خواهد شد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 172

به "مشاهده سرگین و رد پای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده سرگین و رد پای گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید