مدیرکل موقت آژانس: رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً پخته است

به گزارش مجله اندیشه، مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً بالغ و پخته است و ما می توانیم در خصوص همه مسائل تبادل نظر کنیم.

مدیرکل موقت آژانس: رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً پخته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صبح امروز آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام نمود که ایران در حال نصب سانریفیوژهای پیشرفته است. در همین حال کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در نشست خبری در وین حاضر شد و جوابگوی سوالات خبرنگاران بود.

فروتا که روز گذشته با سفر به تهران با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و تبادل نظر نموده بود در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره دیدار اخیرش با مقامات ایرانی گفت: ما تبادل نظرهای مهمی با مقامات بلندپایه ایران از جمله آقای ظریف، آقای صالحی و سایر مقامات وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم و در مورد طیف وسیعی از مسائل صحبت کردیم. لحن و دستاورد این تبادل نظرها برای ما مثبت بود و این نشان می دهد که رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً بالغ است و ما می توانیم در مورد همه مسائل تبادل نظر کنیم.

وی اضافه نمود: البته در بعضی موارد ما احتیاج به تعاملات بیشتر و سریع تری داریم و فکر می کنم مقامات تهران نیز این پیغام را درک کردند. به نظر من این یک سفر به موقع بود و ما توانستیم در جریان این سفر با مقامات ایران در مورد بعضی مسائل تبادل نظر کنیم.

مدیرکل موقت آژانس در مورد شبهاتی که بعضی محافل سیاسی و رسانه ای درباره همکاری های ایران با آژانس مطرح می نمایند نیز اظهار داشت: در اینجا باید یادآوری کنم که سازوکار راستی آزمایی آژانس در ایران احتمالاً قدرتمندترین سازوکاری است که ما در دنیا داریم. اقدامات مرتبط با برجام و پروتکل الحاقی باعث شده است که همکاری ما با ایران چارچوبی قوی و به موقع داشته باشد. من در صحبت های خود گفتم همکاری کامل و به موقع از سوی ایران امری لازم است، اما نگفتم که ایران این همکاری را با ما ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 318

به "مدیرکل موقت آژانس: رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً پخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل موقت آژانس: رابطه بین ایران و آژانس یک رابطه کاملاً پخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید