قیمت حواله خودرو در بازار غیررسمی پرواز کرد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران- فروش حواله خودرو میانبر راحت اما غیرقانونی برای کسب عایدی است. بعضی از برندگان قرعه کشی طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا باوجود ممنوع بودن انتقال امتیاز، قبل موعد تحویل بی خیال پرداخت اقساط می شوند و برای حواله خودرو دنبال مشتری می گردند.

قیمت حواله خودرو در بازار غیررسمی پرواز کرد

در خوشبینانه ترین حالت آن ها توان پرداخت اقساط را ندارند و با ارقام چند 10 میلیونی و شاید کمتر حاضر به فروش حواله خودرو هستند، اما آن دسته افرادی که اصطلاحا دندان گرد به شمار می فرایند، با هدف کسب سود کلان دست به فروش حواله می زنند. آنالیز ارقام پیشنهادی از سوی فروشندگان نشان می دهد قیمت حواله بعضی از خودرو ها نه تنها بیشتر از قیمت کارخانه است، بلکه فاصله زیادی با قیمت روز بازار آزاد ندارد.

حواله محصولات سایپا

حواله محصولات سایپا ممکن است زیر 10 میلیون قیمت داشته باشند و گاهی از نرخ محصولات کارخانه گران تر فروخته می شوند. شخصی حاضر است حواله ساینا S دنده ای را با قیمت پنج میلیون تومان بفروشد. فروشنده احتیاج اقتصادی را علت فروش حواله اعلام نموده و قرار است موعد تحویل خودرو آذر سال جاری باشد. قیمت حواله کوییک S در یکی از آگهی ها 11 میلیون تومان نوشته شده است. موعد تحویل این خودرو نیز آذر 1401 است.

فروشنده دیگری درحالی قیمت حواله کوییک دنده ای R را 215 میلیون تومان درنظر گرفته که ارزش این محصول در کارخانه اردیبهشت سال جاری 177 میلیون تومان است و نرخ حواله از قیمت بازار آزاد فقط 10 میلیون تومان کمتر است. این خودرو سه ماه دیگر تحویل داده می گردد. شاهین G یکی از نو ترین محصولات گروه خودروسازی سایپا محسوب می گردد. قیمت حواله شاهین G در یکی از آگهی های مربوط به اصفهان 344 میلیون تومان نوشته شده است.

دقیقا همان قیمتی که نمایندگی های فروش سایپا بابت شاهین G دریافت می نمایند. در یک آگهی دیگر قیمت حواله شاهین G حدود 145 میلیون تومان است. فروشنده مدعی شده همین رقم را تا امروز به حساب سایپا واریز نموده و هدفش جبران پول پرداختی است. شخص دیگری قیمت حواله ساینا S دنده ای را هفت میلیون تومان اعلام نموده است.

او علت فروش حواله خودرو را مشکل اقتصادی نوشته و تاکید نموده تا پاپان همین ماه برای واریز پول به حساب سایپا زمان به جای مانده است. قیمت حواله پراید وانت را یکی از فروشنده ها 160 میلیون تومان درنظر گرفته است. شهریور سال جاری موعد تحویل این خودرو است و قیمت پیشنهادی فروشنده 10 میلیون بیشتر از قیمت کارخانه و 10 میلیون تومان کمتر از قیمت بازار است.

حواله محصولات ایرانخودرو

حواله محصولات ایران خودرو ممکن است 100 میلیون تومان از قیمت این مدل ها در کارخانه بیشتر باشد. شخصی قیمت حواله دنا پلاس اتوماتیک توربو را 490 میلیون تومان اعلام نموده و جالب است بدانید قیمت کارخانه دنا پلاس اتوماتیک توربو حدود 390 میلیون تومان است. فروشنده این حواله احتمالا هیچوقت مشتری پیدا نمی کند. چون قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو در بازار آزاد کمی بیشتر از 490 میلیون است و کسی به خاطر دو سه میلیون تومان دست به ریسک خرید حواله غیرقانونی نمی زدند.

در آگهی های مربوط به حواله دنا اتوماتیک موردی وجود دارد که قیمت 198 میلیون تومان است. شخص دیگری قیمت حواله دنا پلاس اتوماتیک توربو را 15 میلیون تومان درنظر گرفته است. قیمت حواله پژو 206 در یکی از آگهی ها 255 میلیون تومان و موعد تحویل کمتر از دوماه نوشته شده است.

فروشنده حواله پژو 450 ساده هم دقیقا همین رقم را مدنظر دارد. قیمت حواله پژو پارس با موعد تحویل سه ماهه در یکی از آگهی ها 72 میلیون تومان است. موعد تحویل تارا دنده ای در طرح پیش فروش یک ساله اخیر ایران خودرو طبق اعلام این کارخانه اسفند 1401 یا فروردین 1402 است. یکی از برندگان این قرعه کشی با 15 میلیون تومان حاضر به فروش حواله آن است. قیمت حواله تارا اتوماتیک به وسیله فروشنده ای در گرگان 40 میلیون تومان نوشته شده است.

قیمت حواله پژو 207 دنده ای پانوراما در یکی از آگهی ها 365 میلیون تومان است. یعنی حدود 30 میلیون تومان کمتر از قیمت بازار آزاد و 150 میلیون تومان بیشتر از قیمت کارخانه. برنده قرعه کشی طرح پیش فروش پژو 207 دند ه ای پانورما حاضر است درازای 355 میلیون تومان حواله خودرو خود را بفروشد. او مدعی شده نموده که اقساط مورد احتیاج را به صورت کامل پرداخت نموده است و موعد تحویل اسفند سال جاری خواهد بود.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2101

به "قیمت حواله خودرو در بازار غیررسمی پرواز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت حواله خودرو در بازار غیررسمی پرواز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید