قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: با انتشار آماری مبنی بر افت غیرمنتظره صادرات چین قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت و به 108 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که آمار حاکی از کاهش غیرمنتظره صادرات چین بر نگرانی ها در خصوص کاهش رشد مالی این کشور اضافه نموده است، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به زیر 109 دلار رسید. اما نگرانی ها از تنش های ژئوپلتیک در اوکراین و لیبی جلوی کاهش بیشتر قیمت ها را گرفت.

کاهش شدید صادرات چین نگرانی ها در خصوص تقاضا را افزایش داده است. مجموعه ای از تحقیقات اجرا شده از ابتدای سال 2014 تاکنون نشان از تضعیف فعالیت های مالی این کشور دارد. ریسکی ترین دارایی ها، شامل سهام های آسیایی و فلزات پایه نیز به دلیل انتشار این آمارهای ضعیف سقوط کردند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از دو جلسه متوالی افزایش، امروز 34 سنت کاهش یافت و به 108 دلار و 66 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش یک دلار و 2 سنتی در روز آدینه، امروز 14 سنت کاهش یافت و به 102 دلار و 44 سنت رسید.

ویکتور شام، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: علیرغم ادامه تنش ها در اوکراین، قیمت نفت به دلیل آمارهای جدید از اقتصاد چین کاهش یافته است. وی اضافه نمود: وضعیت فعلی در اوکراین سقف قیمت نفت را بالاتر خواهد برد و منجر به شکنندگی بیشتر در بازار خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از اقدامات رهبران هواداران روسیه در کریمه حمایت نموده است. نیروهای روسی نیز با در اختیار دریافت یک پست مرزی دیگر و همچنین یک فرودگاه نظامی، حلقه محاصره را بر این شبه جزیره واقع در دریای سیاه تنگ تر نموده اند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با انتقاد از پوتین گفته است، همه پرسی طراحی شده با حمایت روسیه در خصوص پیوستن کریمه به روسیه غیرقانونی و ناقض قانون اساسی اوکراین است.

شرکت روسی گاز پرم روز آدینه هشدار داد که ممکن است انتقال گاز به اوکراین را به دلیل عدم پرداخت بدهی این کشور قطع کند. این اقدام به منزله اعمال فشار بیشتر بر دولت جدید اوکراین و متحدانش در اروپا قلمداد می گردد.

30

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 468

به "قیمت جهانی نفت کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید