سیما تیرانداز به دوستان کٌمٌدی پیوست ، خوانش چُلاقِ آینیشمان

به گزارش مجله اندیشه، یک نمایشنامه خوانی، اعلام بازیگران یک نمایش و شروع تصویربرداری یک تله تئاتر خبرهای امروز تئاتر هستند.

سیما تیرانداز به دوستان کٌمٌدی پیوست ، خوانش چُلاقِ آینیشمان

به گزارش خبرنگاران، متنی از مارتین مک دونا که هواداران زیادی در ایران دارد در خانه هنرمندان خوانش می گردد. علاوه بر آن سیما تیرانداز به گروه بازیگران دوستان کمدی پیوسته و یک تله تئاتر هم تصویربرداری اش را شروع نموده است. خوانش می گردد. علاوه بر آن سیما تیرانداز به گروه بازیگران دوستان کمدی پیوسته و یک تله تئاتر هم پیش فراوریش را شروع نموده است.

چُلاقِ آینیشمان در تماشاخانه استاد انتظامی خوانش می گردد

نمایشنامه خوانی چُلاقِ آینیشمان نوشته مارتین مک دونا در خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد.

نمایشنامه خوانی چُلاقِ آینیشمان به کارگردانی کیوان کثیریان به مدت 3 شب؛ سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب 22، 23 و 24 شهریور 1401 هر شب ساعت 19 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد.

نمایشنامه چُلاقِ آینیشمان نوشته مارتین مک دونا با ترجمه زهره جواهری و به کارگردانی کیوان کثیریان همراه با نقش خوانی پریسا مقتدی، شقایق مسافر، ناصر مردانی، بهرام سروری نژاد، اردوان زینی سوق، ندا کوهی، شاهرخ رحمانی، فرزین پورمحبی، معصومه نورزاد و الناز پرویز در تماشاخانه استاد انتظامی خوانده می گردد.

در این نمایشنامه که داستان آن در بزرگ ترین جزیره در خلیج گلوی ایرلند به نام آینیشمان اتفاق می افتد، رابرت فلاهرتی فیلمساز برجسته آمریکایی و از پیشگامان سینمای مستند و انسان شناسی تصویری می خواهد در این جزیره فیلم برداری کند و میخواهد از مردمان جزیره به عنوان بازیگر استفاده کند.

هم چنین در کنار این نمایشنامه خوانی، هر شب، یک تک گویی نیز اجرا می گردد. قوی تر نوشته آگوست استریندبرگ با نقش خوانی افسون افشار در شب اول (سه شنبه 22 شهریور)، و مونولوگ نوشته ی هارولد پینتر با نقش خوانی حمید کاظم زاده و طوفان مهردادیان در دو شب 23 و 24 به ترتیب چهارشنبه و پنجشنبه اجرا می گردد.

  • آمار فروش و تماشاگران سالن های تئاتر | پدر با بیش از 5 هزار تماشاگر در صدر فروش
  • شروع سه نمایش از امروز | همکاری هوتن صبور و همایون ارشادی در یک نمایش

سیما تیرانداز در جمع دوستان کٌمٌدی

نمایش دوستان کٌمٌدی به نویسندگی گابور راسووو با بازی سیما تیرانداز روی صحنه می رود. دوستان کمدی به نویسندگی گابور راسووو و کارگردانی بابک توسلی با ترجمه ساناز فلاح فر به موضوع حقارت انسان در دنیا معاصر می پردازد و داستان حول زوج نسبتاً مرفهی می چرخد که از زندگی تنگاتنگ زناشویی خود خسته شده اند. سیما تیرانداز به عنوان اولین بازیگر به این نمایش پیوسته است.

سیما تیرانداز با حدود 3 دهه فعالیت از جمله چهره هایی است که از نیمه دوم دهه هفتاد در دوران شکوفایی تئاتر ایران حضوری مستمر و پیروز در تئاتر داشت. او در همان مقطع هم به عنوان بازیگر و هم در مقام کارگردان فعال بود و جزو چهره هایی بود که در دوره های مختلف جشنواره تئاتر فجر جایزه های بازیگری و کارگردانی را از آن خود کرد.

سایر بازیگران و عوامل اجرایی نمایش دوستان کٌمٌدی به زودی معرفی خواهند شد.

این اثر نمایشی قرار است اوائل مهر ماه به صحنه برود.

پیش فراوری تله تئاتر پوست مار

پیش فراوری تله تئاتر پوست مار به کارگردانی محمد قنبری شروع شد.

المیرا دهقانی، ایوب آقاخانی، جوانه دلشاد، هدی ناصح و رویا فلاح در پوست مار به ایفای نقش می پردازند که این روزها در مرحله پیش فراوری واقع شده است. این تله تئاتر به نویسندگی ایوب آقاخانی، پنجمین تله تئاتری است که محمد قنبری بعد از سهم زن، یک آشنایی ساده، میس جولی و شام یکشنبه کارگردانی می نماید.

از این کارگردان سهم زن و یک آشنایی ساده در یکی از بسترهای آنلاین در حال نمایش است و رایزنی ها برای پخش 2 اثر دیگر در بستر پلتفرم در حال اجرا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2167

به "سیما تیرانداز به دوستان کٌمٌدی پیوست ، خوانش چُلاقِ آینیشمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیما تیرانداز به دوستان کٌمٌدی پیوست ، خوانش چُلاقِ آینیشمان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیما تیرانداز به دوستان کٌمٌدی پیوست ، خوانش چُلاقِ آینیشمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید