سفر به جام جهانی قطر با خودروی شخصی

به گزارش مجله اندیشه، جام جهانی آبان ماه سال جاری در قطر برگزار می گردد و ایران به عنوان شریک راهبردی این کشور، شرایطی را فراهم می نماید تا متقاضیان سفر به قطر در زمان برگزاری جام جهانی امکان تردد دریایی به این کشور را داشته باشند. با توجه به نزدیکی دو کشور و مرز دریایی مشترک، تماشاگرانی که قصد سفر به قطر دارند، می توانند با استفاده از خطوط کشتیرانی در ایران، سفری با هزینه کمتر به قطر داشته باشند.

سفر به جام جهانی قطر با خودروی شخصی

زیرساخت ها آماده است

به گزارش روزنامه ایران، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آمادگی زیرساخت های کشور برای برقراری خطوط کشتیرانی میان ایران و قطر تا آبان ماه گفت: زیرساخت ها برای راه اندازی خطوط آماده است. در حال حاضر دو راستا کیش به قطر و بوشهر به قطر در اولویت ایجاد خط کشتیرانی است، البته ما امکان تردد دریایی به قطر از بنادر دیگر را هم داریم که اگر تقاضا برای سفر زیاد باشد، این راستا ها هم برقرار می گردد. او اضافه نمود: بنادر کیش و بوشهر امکان جابه جایی مسافر به بنادر قطر را دارند و بعلاوه امکانات مورد احتیاج برای راه اندازی خط مسافری در بنادر دیگر مانند خرمشهر و قشم وجود دارد.

با توجه به آماده بودن انتهاه مسافری دریایی بوشهر و نزدیکی این بندر به قطر اولویت با راه اندازی این خط است. در هر صورت، خط مسافری بندر بوشهر- قطر راه اندازی می گردد و این ارتباطی به برگزاری مسابقات جام جهانی ندارد. فاصله بین بوشهر و قطر 100 مایل دریایی (حدود 180 کیلومتر) است و قطر از نزدیک ترین کشور های همسایه به بنادر جنوبی است.

عباس نژاد، مسافت دریایی میان ایران و قطر را کمتر از 5 ساعت اعلام نمود و گفت: البته ساعت و زمان تردد بین این بنادر به سرعت کشتی بستگی دارد، اما اگر تردد با کشتی های تندرو انجام گردد، فاصله زمانی بین دو بندر به حدود 4 تا 5 ساعت می رسد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقای شناور ها گفت: شناور هایی که شرایط تردد در راستا قطر را دارند، در اختیار داریم البته شناور ها احتیاج به آماده سازی دارند تا خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم. آماده سازی شناور ها تا یک ماه دیگر به انتها می رسد. زیرساخت های بندری و ترمینال ها هم ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد. برای فعال شدن خط کشتیرانی با قطر هماهنگی هایی را انجام داده ایم.

به منظور همکاری با قطر در برگزاری جام جهانی، ایران ساخت 3 شناور و تحویل آن به قطر را در دستور کار دارد. سه ففرایند شناور تفریحی در یکی از شرکت های شناورسازی جزیره قشم برای فعالیت در جام جهانی 2022 قطر ساخته می گردد که یک ففرایند از همین نوع شناور تمام ایرانی که ساخت آن به اتمام رسیده بود به کشور قطر صادر شد.

تمامی امور مربوط به طراحی، ساخت قالب، لایه گذاری و تکمیل آن به دست متخصصان و صنعتگران داخلی و تحت نظارت کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناور ها و مؤسسه رده بندی داخلی زیرمجموعه معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به انجام رسیده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برای حمل و نقل مسافران، گردشگران و تماشگران جام جهانی با خطوط کشتیرانی مسئله ای نداریم، اضافه نمود: چند موضوع در خصوص شرایط ویژه جام جهانی در دست مذاکره و آنالیز میان ایران و قطر است.

برای صدور ویزا یا راه اندازی تور های گردشگری تماشاگران، دولت و بخش خصوصی در حال تبادل نظر هستند. البته هماهنگی برای صدور ویزا یا تور های گردشگری فقط مربوط به بخش کشتیرانی نیست و برای برنامه ریزی در تمام بخش های حمل و نقل باید فرایند یکسانی در پیش گرفته گردد. به گفته عباس نژاد، برنامه ریزی ها در حال اجرا است تا از نظر مسائل رفاهی و هزینه بلیت برای متقاضیان سفر ایده آلی رقم بخورد. بعلاوه صاحبان شناور مذاکراتی با تور های گردشگری انجام داده تا با توافق طرفین جنبه های مختلف سفر تدارک دیده گردد.

کمترین هزینه برای بلیت

موضوع مهم در برقراری خطوط کشتیرانی مسافری میان ایران و قطر، هزینه بلیت سفر است. با توجه به اینکه متقاضیان سفر با شناور های کشتیرانی اقشار میانه هستند، بهای بلیت سهم مهمی در کاهش هزینه این متقاضیان برای تماشای مسابقات جام جهانی دارد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص معین قیمت بلیت سفر دریایی از بنادر جنوبی ایران به سمت قطر گفت: کوشش ما این است برای سفر به قطر در زمان جام جهانی حداقل قیمت بلیت نسبت به پرواز ها برای شناور ها در نظر گرفته گردد. البته معین قیمت به شرایط و مسائل مختلفی مربوط است، اما قیمت قطعاً پایین تر از شقوق دیگر حمل و نقل خواهد بود. نوع کشتی، زمان رفت و برگشت، تسهیلاتی که ارائه می گردد، در معین قیمت بلیت دخیل است.

عباس نژاد گفت: هدف ما برنامه ایجاد سفر راحت، شاد و مفرح است. در مذاکراتی که با صاحبان کشتی و تورگردان ها داریم بر این نکات تأکید شده است. تماشاگران جام جهانی سفر تفریحی دارند بنابراین باید امکانات سفر تفریحی برای آنان فراهم باشد. کشتی های بزرگ با اتاق و سالن های مجهز و امکانات تفریحی روی عرشه در حال تدارک است و شرایط رقابتی مناسبی در زمان برگزاری جام جهانی برای سفر تماشاگران فراهم می گردد.

سفر با خودرو

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: کوشش ما این است امکانات متناسب با احتیاج تماشاگران را در سفر دریایی به قطر در زمان جام جهانی برقرار کنیم. به همین دلیل دولت در حال پیگیری است تا مردم امکان بردن خودروی شخصی به قطر را داشته باشند. کوشش می کنیم برای این منظور امکان کاپوتاژ خودرو فراهم گردد. در صورت موافقت قطر، گمرک مجوز خروج از کشور برای ماشین شخصی را صادر می نماید و متقاضیان می توانند ماشین شخصی را سوار بر لندینگ کرافت (شناور خودروبر) به قطر ببرند و در این کشور از ماشین شخصی خود استفاده نمایند.

تور های گردشگری

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بعلاوه اعلام نمود: مذاکراتی با صاحبان کشتی، بخش خصوصی، تورگردانان و فعالان گردشگری اجرا شده تا امکان سفر به قطر در زمان جام جهانی در قالب تور های گردشگری همراه با تماشای بازی ها فراهم گردد. تمام این اقدامات در راستای استفاده از فرصت جام جهانی و فراهم کردن شرایطی است تا حمل و نقل ما سفر به قطر را برای متقاضیان در شرایطی ایمن فراهم کند و به نحو مطلوب از فرصت های مالی بنادر و جزایر کشور که در نزدیکی قطر قرار دارند، استفاده کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2097

به "سفر به جام جهانی قطر با خودروی شخصی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به جام جهانی قطر با خودروی شخصی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جام جهانی قطر با خودروی شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید