ساوه کمترین مطالبات کارگری را داراست

به گزارش مجله اندیشه، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: شهرستان ساوه با وجود استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور، به نسبت جمعیت کارگری و حجم بالای واحدهای تولیدی و صنعتی کمترین مطالبات کارگری را دارد.

ساوه کمترین مطالبات کارگری را داراست

به گزارش خبرنگاران، بهروز اکرمی در جریان بازدید از چند واحد فراوریی و صنعتی در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدید و آنالیز مسائل واحدهای صنعتی و فراوریی فعال که نقش مهمی در توسعه مالی شهرستان و استان مرکزی دارند از جمله برنامه های مجموعه دولت در سطح استان است.

وی اعلام کرد: با کوشش کارفرمایان و کارگران بسیاری از واحدهای صنعتی و فراوریی مستقر در شهرستان ساوه با مشکل خاصی در حوزه فراوری، فروش و مطالبات کارگری ندارند و مجموعه استان نیز به جد پیگیر رفع شدن مسائل صنعت استان بویژه صنایع ساوه به عنوان قطب صنعتی با استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور هستند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به تهدیدی که در شرایط مالی امروز متوجه کارخانجات و بنگاه های مالی می گردد، گفت: بنگاه های مالی و واحدهای فراوریی و صنعتی نخستین مراکزی هستند که از تبعات تحریم ها متاثر می شوند، اما با اقدامات مناسبی که از سوی مدیران شهرستان ساوه و شهر صنعتی کاوه انجام شده است کمترین مطالبات کارگری در این شهرستان وجود دارد.

وی به رونق مناسب فراوری در ساوه اشاره نمود و اضافه نمود: در شرایط کنونی تحریم ها خوشبختانه در حال حاضر از بعضی واحدهای فراوریی به کشورهای اروپایی صادرات انجام می گردد که نشان می دهد با وجود سختی ها و دشواری هایی که تحریم برای اقتصاد کشور ایجاد نموده است اما مدیریت صحیح شرکت های مالی و اتخاذ تصمیمات و سیاست های راهبردی یاری خواهد نمود تا در شرایط تحریم نیز صادرات محور باشیم.

اکرمی توضیح داد: دورنمایی که از وضعیت رونق فراوری از کارخانجات صادرات محور شهر صنعتی کاوه حاصل می گردد در کارگروه های مالی استان مطرح و سیاست های حمایتی برای تقویت آنها اعمال خواهد شد.

معاون استاندار مرکزی در سفر یک روزه به ساوه ضمن بازدید از شرکت میلاد نور گیتی فراوری کننده سیگار، شرکت پارس آمپول فراوری کننده پوکه آمپول و ویال، گروه صنعتی شیشه فراوری کننده انواع شیشه و بلور، از منطقه ویژه مالی کاوه و همچنین گمرک و هاب سوخت در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد.

بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری ساوه و همچنین سد الغدیر این شهرستان از دیگر برنامه های سفر یک روزه اکرمی به ساوه بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 422

به "ساوه کمترین مطالبات کارگری را داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساوه کمترین مطالبات کارگری را داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید