زیان های اقتصادی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- بر اساس نظرسنجی مشترک مؤسسه او ان اف و سرویس پزشک اینترنتی، همه گیری ویروس کرونا از لحاظ اقتصادی، بر زندگی 49 درصد از مردم روسیه تاثیر گذاشته است.

زیان های اقتصادی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از نقل از خبرگزاری تاس، نظرسنجی مشترک مؤسسه او ان اف و سرویس پزشک اینترنتی نشان می دهد: حدود نیمی از شهفرایندان روسیه به سبب شیوع ویروس کرونا، متحمل زیان های اقتصادی شده اند.

این نظرسنجی که در روز های 12 تا 20 نوامبر در روسیه برگزار گردید، نشان داد: همه گیری ویروس کرونا از لحاظ اقتصادی، بر زندگی 49 درصد از مردم روسیه تاثیر گذاشته است، 41/2 درصد از پاسخ دهندگان گفتند درآمد های آن ها تغییری ننموده است و شرایط اقتصادی 2/4 درصد افراد بهبود یافته است. 7/3 دهم درصد از روس ها شغل های خود را از دست داده اند.

بر اساس این مطالعه بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (57 درصد) گفتند کارفرمایان آن ها تغییری ایجاد ننموده اند.

میزان دستمزد 23/9 درصد از پاسخ دهندگان کاهش یافته است و دستمزد 10/1 درصد از شهفرایندان با تعویق- البته با موافقت کارمندان- پرداخت شده است. کارفرمایان فقط در خصوص 8/9 درصد از پاسخ دهندگان اقدام به اخراج کارکنان نموده اند.

در این نظرسنجی اعلام شده است: شیوه های خروج از بحران فعلی بسیار شبیه به هم هستند. مثلاً 53/7 دهم افراد گفتند شرکت آن ها اقدام به کاهش هزینه ها نموده و منتظر انتها همه گیری کرونا است. مدیران در 37/8 درصد از موارد شروع به بهینه سازی فرایند ها در شرکت نمودهاند. فقط 8/6 درصد از پاسخ دهندگان شاهد آن بودند که کارفرما ها عرضه کالا های جدید را شروع کردند.

علاوه بر این، 71/1 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند 10 درصد از کسب و کار های فعلی نمیتوانند در موج دوم شیوع ویروس کرونا دوام بیاورند. در عین حال، 70/3 درصد افراد اطمینان دارند شرکت های آن ها خودشان را به طور کامل با واقعیت های جدید مطابقت دادند و میتوانند مدتی مدید به فعالیت خود ادامه دهند. همه گیری ویروس کرونا همچنین افراد زیادی را وادار نموده است تغییراتی در زندگی خود به وجود آورند. بنابراین، 46/2 درصد از مردم در فکر آن هستند که آموزش های جدید ببینند و 9 درصد از آن ها قبلاً این فرایند را شروع نموده اند. 28/4 درصد دیگر از افراد به دنبال کسب و کار تاز های بودند و 3/9 درصد از آن ها قبلاً نخستین اقدامات را در این خصوص انجام داده اند.

میخائیل پالی از مسئولان برگزار نماینده این همه پرسی گفت: همه ما درک می کنیم کسب و کار ها در وضع سخت قرار دارند. مهمترین شرط برای بقای کسب و کار های کوچک و متوسط، تجدید ساختار همه فرایند ها و آنالیز در خصوص مدل های جدید تجاری است. آنالیز ما نشان می دهد کسب و کار ها به تدریج در حال اجرا این کار هستند، ولی متاسفانه هنوز اقدامات زیادی در این خصوص انجام نشده است. به نظر من، نمایندگان کسب و کار های کوچک و عظیم باید به بهینه سازی فرایند ها در کسب و کار های خود فکر نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1371

به "زیان های اقتصادی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان های اقتصادی نیمی از مردم روسیه بر اثر شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید