رادیوسیتی تخریب نمی گردد ، ذکر ممنوعیت تخریب در قرارداد فروش

به گزارش مجله اندیشه، ساختمان قدیمی در خیابان ولی عصر(عج)نبش کوچه گیلان سالها قبل عنوان سینما رادیو سیتی را یدک می کشید و از مجلل ترین و مدرن ترین سینماهای ایران محسوب می شد. پس از پیروزی انقلاب این ساختمان به بنیاد شهید و امور ایثاگران واگذار شد و حالا چند روزی است که آن را فروخته اند و می گویند که به زودی تخریب می گردد.

رادیوسیتی تخریب نمی گردد ، ذکر ممنوعیت تخریب در قرارداد فروش

خبرنگاران- زینب زینال زاده: سینمایی با بیش از 60 سال قدمت و قرار دریافت در لیست بناهای میراث فرهنگی، قطعاً بخشی از هویت کلان شهر تهران محسوب می گردد. خیلی از شهروندان از تماشای نمایش خشت و آینه در سینما رادیو سیتی خاطره دارند و این سینما برایشان نوستالژی است.

پس از پیروزی انقلاب و واگذاری سینما به بنیاد شهید و امور ایثارگران، فیلمی در آن اکران نشد و ساختمان بلااستفاده ماند. با گذشت بیش از 40 سال این ساختمان فروش رفته است و خبرهای تخریب آن شنیده می گردد که علاقه مندان به فرهنگ و هویت کلان شهر تهران را نگران نموده است.

سید هادی احمدی روئینی مدیر دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی، در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران محله خبر تخریب سینما رادیو سیتی را تکذیب می نماید و می گوید: ساختمان سینما فروش رفته است و قرار نیست تخریب گردد.

به گفته او ثبت بناها در سازمان میراث فرهنگی مانع خرید و فروش آن ها نمی گردد: این ملک جزء میراث فرهنگی است و بر اساس ضوابط و مقررات،مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در فروش آن مرتکب خطا نشده اند و کار غیرقانونی هم ننموده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه بنای سینما رادیو سیتی تخریب نمی گردد، می گوید: در برگه های معامله به صراحت عنوان شده است مالک و مالکان حق تخریب بنا را ندارند و می توانند با معین کاربری از آن استفاده نمایند.

به گفته مدیر دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی، طرح و ایده مالک یا مالکان و معین کاربری جدید برای ساختمان رادیو سیتی باید توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی تأیید گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 777

به "رادیوسیتی تخریب نمی گردد ، ذکر ممنوعیت تخریب در قرارداد فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیوسیتی تخریب نمی گردد ، ذکر ممنوعیت تخریب در قرارداد فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید