دیگنیتی پرستیژ با موتور توربو GDI به بازار می آید

به گزارش مجله اندیشه، دیگنیتی که در واقع همان دانگ فنگ iX5 است، ریشه در سال 2019 دارد و با طراحی مجذوب کننده و جوان پسند و سقف شیب دار کوپه مانند خود، یکی از متفاوت ترین گزینه هایی است که تا به امروز در کشورمان مونتاژ شده است. البته بهمن موتور با شعار داخلی سازی حداکثری و خریداری پلتفرم این خودرو می خواهد با برند خاص خود کاملاً به گونه ای متفاوت رفتار کند.

دیگنیتی پرستیژ با موتور توربو GDI به بازار می آید

شرکت بهمن موتور در نظر دارد خودرو دیگنیتی را با موتور قدرتمند توربو GDI دو لیتری روانه بازار کند. در ظاهر این مدل نو که احتمالاً از اوایل سال 1401 عرضه آن شروع خواهد شد، تغییرات جزئی دیده می گردد و به مدل پرستیژ معروف خواهد بود که نسبت به مدل فعلی (پرایم) از آپشن های به مراتب بیشتری برخوردار است.

موتور نسخه نو (پرستیژ) به توربو GDI دو لیتری با قدرت 230 اسب بخار و گشتاور حدود 360 نیوتن متر مجهز خواهد بود که نسبت به مدل فعلی بازار بسیار قدرتمندتر خواهد بود. این قوای محرکه به وسیله یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته AT6 ساخت پاورتک کره جنوبی به محور جلو منتقل می گردد. درنهایت چرخ های 20 اینچی آلیاژی هم وظیفه انتقال نیرو را به جاده برعهده می گیرند. مدل فعلی بازار از یک موتور توربو 1.5 لیتری توربو با قدرت 148 اسب بخار برخوردار است که به همراه یک گیربکس CVT عملکرد مناسبی ندارد؛ درنتیجه نسخه پرستیژ دیگنیتی قدرتمندترین خودرو مونتاژ داخلی خواهد بود.

به منظور تنفس بهتر پیشرانه حجیم تر 2 لیتری دیگنیتی پرستیژ، از خروجی های اگزوز دوبل برای این خودرو استفاده شده است که نمای عقب این کراس اوور کوپه را اسپرت تر از گذشته جلوه می دهند.

نسخه پرستیژ دیگنیتی می تواند مصرف سوخت کمتر از 8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر را ثبت کند. بعلاوه می تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 8.7 ثانیه ثبت کند. بیشینه سرعت بهمن دیگنیتی پرستیژ فراتر از 215 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در تغییرات ظاهری مدل نو می توان به تغییر در سپر جلو و تغییر فرم ورودی های هوا اشاره نمود. در نمای جانبی هم این خودرو مجهز به رینگ های 20 اینچی خواهد بود که مدل فعلی (پرایم) رینگ های 18 اینچی روی آن نصب شده است.

نمای ظاهری کابین تغییری نداشته، ولی چند آپشن مهم به آن اضافه شده است. این آپشن ها شامل سیستم صوتی با برند پایونیر + آمپلی فایر 150 واتی، جایگاه 10 حالته راننده، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی (با انتخاب 7 رنگ) و صفحه کیلومتر کاملاً دیجیتالی است.

تا این زمان بهمن موتور درباره قیمت این خودرو هنوز هیچ خبری منتشر نکرده است.

آگهی های خرید و فروش خودرو دیگنیتی

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2135

به "دیگنیتی پرستیژ با موتور توربو GDI به بازار می آید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیگنیتی پرستیژ با موتور توربو GDI به بازار می آید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگنیتی پرستیژ با موتور توربو GDI به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید