درمانگران و آب درمانی

به گزارش مجله اندیشه، آب درمانی یکی از شیوه های درمانی طب جایگزین است که درمانگران در آن با تجویز آب برای بیماران شان به درمان بیماری ها می پردازند. یکی از ویژگی های عمومی این شیوه درمانی قدرت پاکسازی و تخلیه بدن از

درمانگران و آب درمانی

نویسنده: سلمان خدادادی

آب درمانی یکی از شیوه های درمانی طب جایگزین است که درمانگران در آن با تجویز آب برای بیماران شان به درمان بیماری ها می پردازند. یکی از ویژگی های عمومی این شیوه درمانی قدرت پاکسازی و تخلیه بدن از اخلاط نامناسب، سموم، سلول ها و بافت های مرده بدن است.

درمانگران در این شیوه درمانی با تجویز آب به مدّت 10 تا 30 روز به درمان بیماران شان می پردازند. به این ترتیب با مصرف آب در مقدار مشخّص شده به وسیله درمانگر، بیمار می تواند تمامی سموم، اخلاط و مواد موذی به جای مانده در سلول ها و بافت های بدن را تخلیه نموده و عملکرد سیستم دفاعی بدن را به این ترتیب بالا ببرد.

در این شیوه درمانی کل بدن بیمار از سلول ها، عصب ها، بافت ها، مفاصل و سایر اندام ها و دستگاه های درونی بدن و اجزایش شست و شو داده می شوند و میکروب ها، ویروس ها و موادّ سمی و بیماری زای درون آن ها از بدن خارج می گردد.

بیشتر بخوانید: آب درمانی و خواص آن

خروج این مواد دفعی و سمّی به وسیله دفع این مواد به صورت فضولات یا به صورت تعریق صورت می گیرد. یکی دیگر از مزیّت های این شیوه درمانی علاوه بر پاکسازی بدن، جوان سازی سلّول ها و بافت های بدن است که به تخلیه سلول های پیر و فرسوده و جایگزینی آن ها با سلول های جوان و شاداب یاری می نماید. درنتیجه مکانیسم شست و شو و تخلیه سلول های قدیمی در این مرحله درمانی به نشاط جسمانی و بازسازی بدن و افزایش انرژی و جوانی در بدن هم منتهی می گردد. این نکته هم لازم به ذکر است که متخصصان طبّ کنونی امروزه در بعضی از کشورهای اروپایی از شیوه درمانی آب درمانی به اسم یک درمان مکمّل و یاریی برای بهبود حال بیماران سرطانی خود استفاده می نمایند.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395)، آب درمانی، ساری: انتشارات پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1867

به "درمانگران و آب درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمانگران و آب درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید