جزیره کیش را هم به چینی ها واگذار کردند؟ ، مرجع تصمیم گیر کدام نهاد است

به گزارش مجله اندیشه، مدیرعامل منطقه آزاد کیش واگذاری این جزیره به چین را که اخیرا در بعضی شبکه های مجازی منتشر شده، بی اساس و کذب خاطرنشان کرد و گفت: منشا این خبر در خارج از کشور است.

جزیره کیش را هم به چینی ها واگذار کردند؟ ، مرجع تصمیم گیر کدام نهاد است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در پی انتشار اخباری تکراری و سابقه دار در فضای مجازی مبنی بر واگذاری کیش به مدت 25 سال به کشور چین، غلامحسین مظفری توضیح داد: این خبر از اساس کذب است و با آنالیز پلیس فتا تعیین شد منشاء اصلی انتشار خبر در خارج از کشور است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش افزود: برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه گذاران اعلام می کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار گردد و این منطقه آزاد با برنامه ریزیهای اجرا شده بلند مدت و به کارگیری توانمندیهای داخلی و جذب سرمایه های بین المللی بوِیژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است.

وی با اشاره به برگزاری پیروز رویداد بین المللی اینوکس و سمپوزیوم فرصتهای سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو با رویکرد گردشگری، در جزیره کیش یادآوری کرد: انتشار اخبار کذب مبنی بر واگذاری جزیره کیش، اقدامی سابقه دار و هدفمند است که همیشه همزمان با برگزاری رویدادهای تحول آفرین در کیش منتشر شده و این بار نیز همزمان با برگزاری رویداد بین المللی سمپوزیوم فرصتهای سرمایه گذاری گردشگری حوزه اکو توسط بعضی شبکه های مجازی نشر داده شد.

غلامحسین مظفری توضیح داد: منطقه آزاد کیش در قالب برنامه ریزی های میان و بلند مدت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بخشهای مختلف زیر بنایی این جزیره استقبال می نماید و برای توسعه هرچه بیشتر این منطقه برنامه دارد که در این برنامه ها موضوع واگذاری امور به کشوری دیگر جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به این که واگذاری منطقه آزاد کیش به کشورهای دیگر موضوعی است که تصمیم گیری در مورد آن نیازمند مراحل قانونی و مصوبات قوه مقننه و سازکارهای قانونی است اضافه نمود: کسانی که هرازگاه این شایعات را منتشرمی نمایند بدانند که قوانین جمهوی اسلامی ایران در این خصوص واضح و روشن است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 541

به "جزیره کیش را هم به چینی ها واگذار کردند؟ ، مرجع تصمیم گیر کدام نهاد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کیش را هم به چینی ها واگذار کردند؟ ، مرجع تصمیم گیر کدام نهاد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید