آشنایی با 7 هتل مجلل ایران

به گزارش مجله اندیشه، هتل های لوکس و چندستاره هر کشوری می تواند جذب کننده گردشگر ها باشد، گاهی زیبایی هتل ها خود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می آیند. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب، 7 هتل از لوکس ترین و گران قیمت ترین هتل های ایران را به شما معرفی نماییم.

آشنایی با 7 هتل مجلل ایران

1. هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی با بیست طبقه در حاشیه خیابان امام رضا (ع) قرار گرفته است و مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور محسوب می گردد. واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق می گردد که بجز اتاق های متعددی که دارد، دارای 5 رستوران مختلف است که هر یک منوی جداگانه ای به مشتریان ارائه می دهند. در یکی از این رستوران ها غذای مراکشی سرو می گردد و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان می توانند ماهی بگیرند و آن را به هفت مدل مختلف سرو نمایند. یکی از دلایل گران بودن اتاق های لوکس این هتل این است که میهمانان می توانند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده نمایند ضمن اینکه سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز در سوئیت های 70 متری پنت هاوس این هتل وجود دارد.

2. هتل اسپیناس تهران

پس از رسیدن هتل اسپیناس آستارا به سود، هتل اسپیناس تهران در مساحتی به وسعت 3 هزار متر مربع و زیربنای 27 هزار متر در بلوار کشاورز تهران احداث شد. ساخت این هتل 27 ماه به طول انجامید و برای ساخت آن 56 میلیارد تومان هزینه شد تا خاتمه در اسفنده 1388 با 224 اتاق افتتاح شد. برای رزرو هتل تهران می توانید به وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

3. هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران بزرگ ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است که نام قدیمش هتل رویال هیلتون بود. این هتل در 8 آذر 1341 در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده. طوری که ابتدا ساختمان غربی با زیربنای 17 هزار و 100 متر مربع و سپس ساختمان شرقی با زیربنای 13 هزار و 500 متر مربع ساخته شد. این هتل 15 طبقه و 959 تخت دارد. در سال های اولی که از ساخت این هتل می گذشت میهمانان هتل به راحتی می توانستند دورنمای سلسله جبال البرز را از اتاق های این هتل ببینند. ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم صورت گرفته این کار کمی سخت است. این هتل دارای 550 اتاق می باشد.

4. هتل داریوش کیش

این هتل یک هتل 5 ستاره در جزیره کیش است که با الهام از تخت جمشید ساخته شده و به نوعی بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان است. این هتل با سرمایه ای معادل 125 میلیون دلار در زمینی به مساحت 121 هزار و 330 متر ساخته شد. این هتل 500 تخت و 200 اتاق دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است. ساکنان این هتل می توانند از تخفیف 50 درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین ها نیز استفاده نمایند.

5. هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی ترین هتل ایران است. البته ساختمان آن از زمان صفویان کاربردهای دیگری نیز داشته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد. از این رو مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد. در سال 1336 شرکت سهامی بیمه ایران به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستان شناس فرانسوی و طراح و سازنده موزه ملی ایران، تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه جات وقت، مهمانسرایی در این عمارت برپا کند که این مهمانسرا سال 1344 به بهره برداری رسید. این هتل 186 اتاق دارد .

6. هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان از آن جایی که سومین هتل صخره ای می باشد، جزو استثنایی ترین هتل های دنیا به شمار می رود روستای تاریخی کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو و در 62 کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته است. این هتل دارای 40 کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال 1387 و فاز دوم آن در تیر ماه سال جاری به بهره برداری رسید و از 40 کرانه آن 16 کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان به اعتقاد بعضی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد بعضی دیگر به قبل از اسلام می رسد. سبک معماری هتل کندوان نیز با الهام از خانه های این روستا و به همان شیوه سنتی ساخته شده است. بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاه تا 60 متر می رسد که همچون کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند. این هتل دارای 16 کرانه است

7. هتل ملک التجار یزد

به گفته ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، از آن جایی که بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در بافت سنتی به هتل تبدیل شده اند، یزد تنها شهری است در ایران که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد. چندی پیش خبری منتشر شد که از بین تمام هتل های سنتی یزد، هتل ملک التجار یزد گران ترین هتل می باشد. عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از راه جاده ابریشم سفر می نموده به چین و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می آورده است. لقب ملک التجار را ناصرالدین شاه از این جهت به وی داد. این عمارت 13 سال پیش به عنوان هتل به بهره برداری رسید. این هتل اکنون 23 اتاق دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2161

به "آشنایی با 7 هتل مجلل ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 7 هتل مجلل ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید