فراوری پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت

به گزارش مجله اندیشه، رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام گفت: فراوری پلی اتیلن سنگین این مجتمع در گریدهای مختلف از مرز یک میلیون تن گذشت.

فراوری پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آرش خزایی با بیان اینکه این موفقیت ارزشمند حاصل خودباوری، کوشش و دانش متخصصان داخلی است، یادآور شد: واحد HDEP پتروشیمی ایلام سال 93 به بهره برداری رسید. ظرفیت فراوری این واحد 300 هزار تن در سال و 40 تن در ساعت است که با راه اندازی واحد الفین به سالانه 450 هزار تن افزایش یافته است.

وی به راه اندازی واحد الفین و فراوری 750 هزار تن محصول در سال شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره نمود و ادامه داد: راه اندازی دو واحد الفین و شیرین سازی با توان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم های ظالمانه صورت گرفت.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام اضافه کرد: با احداث صنایع تکمیلی در پایین دست پتروشیمی، ضمن ایجاد ارزش اضافه کرده و جلوگیری از خام فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.

خزایی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما را 90 درصد و پیمانکاری را بیش از 95 درصد بیان کرد و گفت: الفین سیزدهم تنها واحد الفین کشور است که بدون حضور خارجی ها راه اندازی شده است.

رضا کاکایی، رئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز توضیح داد: از سال 92 که واحد HDEP وارد مدار فراوریشده تا 16 دی ماه 1399، بیش از یک میلیون و 41 هزار تن محصول فراوری شده است.

وی ظرفیت دریافت خوراک را 40 تن در ساعت بیان کرد و ادامه داد: با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان 41 تن در ساعت نیز ثبت شده است.

کاکایی به ثبت رکورد 120 روز فراوری پایدار بدون وقفه پلی اتیلن سنگین در امسال اشاره و اظهار کرد: از فروردین امسال تا امروز 133 هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی فراوری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1462

به "فراوری پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام از یک میلیون تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید