تنها 400 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد قابل احیاء است

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، مصطفی مصطفی وند عصر چهارشنبه در حاشیه کارگاه یک روزه تدوین جامع مدیریت زیست محیطی تالاب بیشه دالان که در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه بروجرد برگزار گردید، گفت: امروز دومین کارگاه تدوین جامع مدیریت زیست محیطی تالاب بیشه دالان بروجرد با مشارکت جوامع محلی، انجمن های زیست محیطی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب روستایی، میراث فرهنگی، امور آب شهرستان و اداره محیط زیست بروجرد برگزار گردید.

تنها 400 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد قابل احیاء است

وی با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه، اضافه نمود: ارتقاء سطح مشارکت فعال محلی و ادارات شهرستان برای احیای تالاب بیشه دالان از جمله اهداف ما بوده است.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد، توضیح داد: این کارگاه ادامه پیدا می نماید تا به نقطه نظر خاصی برسیم و بعد از آن که برنامه ها را تدوین کردیم آنها را به شورای برنامه ریزی شهرستان ارائه می دهیم تا پس از این مرحله به شورای برنامه ریزی استان تحویل داده گردد و از این طریق بودجه اختصاصی برای احیای تالاب بیشه دالان بروجرد در نظر گرفته گردد و به صورت سنواتی بتوانیم این اکوسیستم را احیا کنیم.

مصطفی وند، گفت: در حال حاضر این منطقه محل اعتباری ندارد و در این راستا در مرحله اول، پروژه مصوب و اهداف آن باید مشخص گردد تا شورای برنامه ریزی شهرستان نسبت به احیای آن اعتباری خاص مشخص کند.

وی، ادامه داد: از 913 هکتار مساحت کل تالاب بیشه دالان بروجرد 450 هکتار باقی مانده است که البته به طور فصلی این میزان هم در حال تغییر است.

رئیس اداره محیط زیست بروجرد با بیان اینکه کار صدور سند 120 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد در حال انجام است، تاکید نمود: با توجه به بارندگی های اخیر فصل پاییز بیش از 450 هکتار از تالاب به زیر آب رفته است.

مصطفی وند با بیان اینکه در حال حاضر 400 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد قابل احیاء است، ادامه داد: با توجه به مشارکت جوامع محلی و مطلع سازی مردم برای مشارکت حداکثری که بستر اولیه احیای تالاب بیشه دالان است، امید می رود بتوانیم در ارتقاء معیشت پایدار روستاییان، حفظ اکوسیستم، چراگاه، زیست بوم، زیستگاه پرندگان مهاجر، تنوع زیست محیطی دفع آفات منطقه تالاب اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی، یاد آور شد: همچنین بودجه احداث پاسگاه محیط بانی تالاب نیز مصوب و پیمانکار آن مشخص شده و فوندانسیون ساختمان پاسگاه در حال انجام است و پیش بینی می گردد سال آینده می توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 105

به "تنها 400 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد قابل احیاء است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 400 هکتار از تالاب بیشه دالان بروجرد قابل احیاء است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید