تردید ژاپنی ها در خصوص حضور تماشاگران داخلی، المپیک بدون تماشاچی؟

به گزارش مجله اندیشه، به گزار ش خبرنگاران، در فاصله سه ماه باقی مانده تا المپیک توکیو بعضی پرسش ها پیرامون این بازی ها همچنان بدون پاسخ هستند و همین مسئله ابهامات آنها را بیشتر نموده است؛ از جمله مواردی که در خصوص تماشاگران مطرح است و چگونگی پذیرفتن آنها برای تماشای بازی ها.

تردید ژاپنی ها در خصوص حضور تماشاگران داخلی، المپیک بدون تماشاچی؟

البته دو ماه پیش برگزارنمایندگان تصمیم گیرندگان بازی های المپیک توکیو در نشست آنلاین خود، کنار گذاشتن تماشاگران خارجی از این بازی ها را مصوب کردند اما چالش آنها در خصوص تماشاگران داخلی همچنان ادامه دارد تا آنجا قرار است طی روزهای آینده بحث و آنالیز های تکمیلی در این زمینه را ادامه دهند.

بر اساس اعلام سایت Kyodo news و طبق آنچه خانم سیکو هاشیموتو فاش نموده، قرار است طی هفته جاری نشستی با موضوع این موضوع برگزار گردد.

وی که ریاست کمیته برگزاری المپیک توکیو را بر عهده دارد اعلام نموده که نشست مورد نظر با حضور خودِ وی همراه با نمایندگان کمیته بین المللی المپیک (IOC)، و سه برگزارنماینده دیگر یعنی نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک، دولت های کلانشهرهای مرکزی و توکیو برگزار خواهد شد.

در این نشست پنج جانبه که به صورت آنلاین برگزار می گردد تماشاگران داخلی و اینکه چه تعداد از آنها به مکان بازی ها اجازه ورود پیدا نمایند یکی از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که به بحث گذاشته می گردد.

خانم هاشیموتو در خصوص مسئله تماشاگران گفته است که میخواهد تا خاتمه ماه جاری طرح کلی موضوع را ترسیم کند. در عین حال وی این مسئله را هم مورد توجه قرار داده است که محتمل است در خصوص تماشاگران تصمیم نهایی تا اواخر ماه ژوئن اتخاذ نگردد چرا که این مسئله احتیاج به نظارت دقیق بر شرایط کرونا و عفونت ها در ژاپن دارد.

به گزارش خبرنگاران، اهمیت موضوع تماشاگران داخلی المپیک و تصمیم گیری در خصوص آنها به خاطر شرایط کرونایی ژاپن است. به همین دلیل و به منظور یاری به جلوگیری از شیوع ویروس، ممکن است کمیته برگزاری بازی های المپیک تعداد رویدادهای آزمایشی را هم کاهش دهد.

حتی در خصوص مسابقات آزمایشی دوومیدانی تصمیم به برگزاری بدون تماشاگر گرفته شده است. این رقابت قرار است 9 می در ورزشگاه ملی توکیو برگزار گردد. پیش از این قرار بود این رویداد 20 هزار تماشاگر داشته باشد اما طبق تصمیم گیری جدید مسابقت پشت درهای بسته برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1660

به "تردید ژاپنی ها در خصوص حضور تماشاگران داخلی، المپیک بدون تماشاچی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید ژاپنی ها در خصوص حضور تماشاگران داخلی، المپیک بدون تماشاچی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید