تاکید نماینده آمریکا بر برقراری آتش بس در مذاکرات بین الافغانی

به گزارش مجله اندیشه، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان همزمان با دور تازه سفرهایش به منطقه در حالی بر آتش بس در مذاکرات بین الافغانی تاکید نموده است که هفته گذشته گفته بود، پیش از توافق حاضر به پذیرش آتش بس نیستند.

تاکید نماینده آمریکا بر برقراری آتش بس در مذاکرات بین الافغانی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با انتشار توئیتی اظهار داشت که دور تازه سفرهای منطقه ای خویش را با محور فرایند صلح افغانستان شروع نموده است.

خلیلزاد نوشت: دوباره به دوحه و منطقه می روم تا با شرکا درباره مذاکرات صلح به مالکیت و رهبری افغان ها و دورنمای توسعه اتصال منطقه ای، تجارت و توسعه پیوسته به صلح، دیدار کنم.

وی با تاکید بر برقراری آتش بس گفت: افغان ها و جامعه جهانی به دقت می نگرند و انتظار دارند که مذاکرات به سوی تهیه یک نقشه برای آینده سیاسی افغانستان و یک آتش بس دائمی و همه جانبه پیشرفت کند.

نماینده ویژه آمریکا در حالی راهی منطقه شده که تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان پس از افتتاحیه مذاکرات بین الافغانی در 22 شهریور ماه تا به امروز هنوز مذاکرات را بطور رسمی شروع ننموده اند.

تیم های دو طرف مشغول بحث درباره دستورکار مذاکرات هستند اما پافشاری طالبان بر مبنا قرار دریافت فقه حنفی و توافقنامه قطر در فرایند مذاکرات و مخالفت دولت با آن سبب عدم شروع رسمی مذاکرات شده است.

خلیلزاد در حالی بر برقراری آتش بس در افغانستان تاکید نموده که پیش از این به رسانه های آمریکایی گفته بود؛ طالبان پیش از توافق حاضر به پذیرش آتش بس نخواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1269

به "تاکید نماینده آمریکا بر برقراری آتش بس در مذاکرات بین الافغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نماینده آمریکا بر برقراری آتش بس در مذاکرات بین الافغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید