بی تمایلی شرکت های تجاری برای تبلیغ در جنوب تهران ، اجبار برای نصب درصدی از سازه ها در این منطقه ها

به گزارش مجله اندیشه، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره اینکه چرا بیشترین تابلوهای تبلیغاتی در هشت منطقه شمالی تهران قرار دارند؟ گفت: شرکت های تجاری اصرار دارند بیشتر بازاریابی خود را در منطقه ها شمالی شهر انجام دهند و بر همین اساس سازه های تبلیغاتی را در منطقه ها جنوبی نصب نمی کنند.

بی تمایلی شرکت های تجاری برای تبلیغ در جنوب تهران ، اجبار برای نصب درصدی از سازه ها در این منطقه ها

به گزارش خبرنگاران، رضا صیادی با بیان این مطلب افزود: سازمان زیباسازی تصمیم گرفت تا در این نقاط سازه تبلیغاتی نصب کند. سازمان زیباسازی گاهی اوقات در مزایده برای شرکت ها موظفی مشخص می کند تا حتماً درصدی از سازه ها در منطقه ها جنوبی نصب شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تأکید براینکه تعداد سازه های تبلیغاتی باید با نقشه جامع زیباسازی شهر تهران نسبت داشته باشد، افزود: بهینه سازی تابلوها در دستور کار قرار گرفته است. برای مثال سه تابلو تجمیع شده و یک تابلو بزرگ تر نصب شده است و اتفاقا این یک تابلو اثرگذارتر از آن سه تابلوی گذشته دیده می شود.

او درباره کاهش تبلیغات آموزش های شهروندی در سطح شهر تهران، بیان نمود: طبق نیازهای مختلفی که از بخش های مختلف شهرداری به سازمان اعلام می شود، کمپین های آموزش شهروندی ایجاد می شود، ممکن است که این موارد به میزان اقدامات دیگر ضریب رسانه ای نداشته باشد. نزدیک به 90 سازه بیدود در سطح شهر تهران نصب شده است. تعدادی از این سازه ها سه وجهی یا چهار وجهی هستند و این سازه ها شامل حجم گسترده ای از اکران می شوند. سازمان محتوایی روی سازه ها اکران می کند که به مدت طولانی (برای مثال حداکثر چهارماه) باقی بماند.

به گفته صیادی؛ روی همه سازه های بیدود، دغدغه های فرهنگ ترافیکی نظیر کلاه ایمنی، آموزش دوچرخه سواری، استفاده از حمل و نقل عمومی، معاینه فنی و ... درج شده است.

او همچنین به موضوعات دیگری در حوزه آموزش شهروندی اشاره کرد و گفت: چندی پیش با سازمان پسماند به تعامل رسیدیم تا تعدادی از بیلبوردها و عرشه پل ها به موضوعات حوزه پسماند اختصاص یابد. حدود 50 سازه تبلیغاتی ثابت با موضوع پسماند وجود دارد که به فراخور مناسبت ها، اکران می شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، یکی از بزرگ ترین پویش های سازمان زیباسازی را پویش صرفه جویی در برق مطرح نمود و افزود: حتی سازه های تجاری هم درگیر اکران این موضوع شدند. بیش از 600 سازه تبلیغاتی شهروندان را به صرفه جویی در استفاده از برق تشویق کردند.

صیادی گفت: همچنین با سازمان آب جلسه ای برگزار گشت تا عرشه پل ها به موضوع صرفه جویی در مصرف آب اختصاص یابد. حتی با سازمان اوج جلسه ای گذاشتیم تا دیوار نگاره میدان ولیعصر (ع) به موضوع صرفه جویی آب اختصاص یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1401 بروزرسانی: 31 مرداد 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2153

به "بی تمایلی شرکت های تجاری برای تبلیغ در جنوب تهران ، اجبار برای نصب درصدی از سازه ها در این منطقه ها" امتیاز دهید

2 کاربر به "بی تمایلی شرکت های تجاری برای تبلیغ در جنوب تهران ، اجبار برای نصب درصدی از سازه ها در این منطقه ها" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی تمایلی شرکت های تجاری برای تبلیغ در جنوب تهران ، اجبار برای نصب درصدی از سازه ها در این منطقه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید