بورس، مقصد اصلی برای جذب سرمایه های مردم

به گزارش مجله اندیشه، یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه اکنون بازارهای موازی جذابیتی برای سرمایه گذاری ندارند، بنابراین مقصد اصلی برای ورود سرمایه های مردم، بورس است و این بازار تا یک سال آینده به صورت پله ای و مرحله ای رو به افزایش و صعود است.

بورس، مقصد اصلی برای جذب سرمایه های مردم

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، احمد اشتیاقی امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: موضوعی که اخیرا باعث ایجاد فرایند اصلاحی شاخص بورس شده است عدم وجود خریدار و تقاضا در بازار است.

وی با بیان اینکه از هفته های گذشته، شاهد تعادل در معاملات بازار نیستیم، اضافه نمود: اکنون هیچ خطری بازار را تهدید نمی کند و تنها مسئله ای که بازار در شرایط فعلی با آن روبرو است، طرز تفکر سهامداران است که گمان می نمایند سهامی که دارای صف خرید نیستند باید به سرعت فروخته شوند، این موضوع در چند وقت اخیر باعث افزایش عرضه در بازار شده است.

اشتیاقی گفت: روز شنبه کوشش بسیاری از سوی مسوولان برای ایجاد تعادل در معاملات بازار صورت گرفت اما کوشش های اجرا شده توسط سهامدارانی که ترس از اصلاح بازار دارند به هدر رفت.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار در چند وقت اخیر از سمت تقاضا با محدودیت همراه شده است، گفت: سهامداران، بدون تحلیل فقط به دنبال سهامی هستند که با صف خرید همراه باشند، به همین دلیل بازار روز گذشته بدون هیچ علت خاصی با حجم کمی از معاملات روبرو شد و زمینه تداوم افت شاخص بورس در بازار را فراهم کرد.

وی به میزان عرضه در بازار اشاره نمود و اضافه نمود: سهامداران تمایلی به فروش سهام خود در بازار ندارند، این موضوع باعث شده تا حجم معاملات در این بازار با کاهش زیادی همراه گردد. عدم عرضه در بازار از سوی سهامداران نشانه خوبی از انتها اصلاح بازار است که می تواند امید را دوباره به این بازار بازگرداند.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: بیشتر سهامداران هیچ نگرانی از آینده بازار ندارند، به همین دلیل به نظر نمی رسد بازار سهام به روزهای انتهای رونق خود در میان دیگر بازارها نزدیک شده باشد.

وی گفت: میزان ریزشی که ممکن است از این به بعد در بازار وجود داشته باشد حدبیشتر 10 درصد است و بعد از آن تا انتها سال روزهای مثبتی در انتظار بازار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه آینده بازار دلار نامعین است و ممکن است با فرایند نزولی همراه گردد، گفت: با توجه به اصلاحی که بورس در این مدت تجربه نموده است کاهش قیمت دلار نمی تواند خطری را برای بازار سهام داشته باشد.

وی گفت: افرادی که همچنان در بازار سرمایه، سهام دار هستند نباید نگرانی چندانی از شرایط بازار داشته باشند و به فکر فروش سهام خود در بازار باشند زیرا این بازار دوباره با اقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری روبرو خواهد شد.

اشتیاقی اضافه نمود: اکنون کشور با بعضی از مسایل سیاسی همراه است که با معین شدن نتیجه آن، بازار سرمایه می تواند بیشترین بازدهی را در میان دیگر بازارها کسب کند به همین دلیل سهامداران نباید سرمایه خود را بعد از اصلاح ایجاد شده در معرض حراج با قیمت های بسیار پایین قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در میان سهامداران باید اطمینان خاطری برای منتفی شدن افزایش نرخ سود بانکی ایجاد گردد، گفت: بهتر است فعالان مالی کف قیمتی دلار را براساس ساختار مالی کشور به بازار اعلام نمایند و به مردم ارزش ذاتی و عددی را که نرخ دلار بیش از آن کاهش پیدا نمی کند را مطرح نمایند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد این عدد کمتر از 20 هزار تومان نباشد، ادامه داد: بازار سرمایه اصلاح خود را با این قیمت دلار انجام داده است، بنابراین خطری از لحاظ قیمت دلار بازار را تهدید نمی کند و اتفاق ناگواری برای سودآوری شرکت ها رخ نمی دهد.

اشتیاقی گفت: اقدام های مثبت مانند عدم قیمت گذاری دستوری فولاد و تصمیم گیری های مثبتی که توسط دولت و بدنه مالی دولت اتخاذ شده بسیار مثبت بوده است و این مسایل نشانه خوبی برای بازار سرمایه است که نه تنها معاملات آن با کاهش همراه نمی گردد بلکه با افزایش سودآوری شرکت ها روبروخواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون بهترین موقعیت برای خرید در بازار است و سهامداران بهتر است با قیمت هایی که سهام شرکت ها بعد از اصلاح به دست آورده اند اقدام به فروش سهام خود در بازار ننمایند.

وی اعلام کرد: در باقی مانده سال جاری، شرکت ها با ارزندگی قیمت همراه خواهند شد؛ به همین دلیل بازار سرمایه بهترین بازار برای فعالان بازار و نیز سرمایه گذاری آنها خواهد بود و سود خوبی نصیب آنها می گردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1320

به "بورس، مقصد اصلی برای جذب سرمایه های مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس، مقصد اصلی برای جذب سرمایه های مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید