بهره برداری از ماهواره نو ترکیه با حضور اردوغان

به گزارش مجله اندیشه، رئیس جمهور ترکیه در مراسم راه اندازی ماهواره Türksat 5A تأکید کرد در میان 10 کشور برتر حوزه ارتباطات ماهواره ای در دنیا قرار خواهیم گرفت.

بهره برداری از ماهواره نو ترکیه با حضور اردوغان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم راه اندازی ماهواره TÜRKSAT 5A که در پردیس گل باشی تُرک ست برگزار گردید، حضور یافت.

اردوغان گفت: ماهواره TÜRKSAT 5A ماه ژانویه با موشک فالکون 9 به فضا پرتاب شده و اوایل ماه مِه در مدار نهاده شد. این ماهواره پس از یک آزمایش طولانی و آماده سازی به مرحله خدمات رسانی رسید. ترکیه در میان 10 کشور برتر حوزه ارتباطات ماهواره ای در دنیا قرار خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه مراحل طراحی و فراوری ماهواره TÜRKSAT 5B با موفقیت به خاتمه رسیده و آزمایشات آن ادامه دارد، گفت: در نظر داریم این ماهواره را در 3 ماهه خاتمهی سال به فضا ارسال کنیم. ظرفیت ماهواره TÜRKSAT 5B از ظرفیت تمامی ماهواره های کنونی کشور بیشتر است و با شروع بهره برداری از آن، ظرفیت ارتباطی کشور 15 برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد: قصد داریم ماهواره تُرک ست 6A را که در مرحله آزمایش است، سال آینده به فضا پرتاب کنیم.

وی بعلاوه از انتشار طرح راهبردی بر مبنای حمایت از نوآوری، توسعه قابلیت های تکنولوژیک کشور و هوش مصنوعی، آماده شده در آینده نزدیک اطلاع داد.

رئیس جمهور ترکیه در خاتمه گفت: با درک این موضوع که ممکن است تهدیدات سایبری به یکی از عظیم ترین تهدیدات علیه کشور تبدیل شوند، سازوکار قوی دفاع سایبری ایجاد خواهیم کرد.

ر

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1746

به "بهره برداری از ماهواره نو ترکیه با حضور اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از ماهواره نو ترکیه با حضور اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید