بهترین رستوران های سیدنی که غذای حلال سرو می نمایند

به گزارش مجله اندیشه، یکی از دغدغه های گردشگران مسلمان در سفر به نقاط مختلف جهان، پیدا کردن غذای حلال و مورد تائید احکام شرعی اسلام است. خوشبختانه در بیشتر مقصدهای گردشگری پربازدید بیشتر نیازهای مذهبی گردشگران از سراسر جهان، از جمله غذای حلال در نظر گرفته می گردد. برای آشنایی با بهترین رستوران های حلال در سیدنی با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین رستوران های سیدنی که غذای حلال سرو می نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

در شهر سیدنی استرالیا تعداد زیادی رستوران حلال وجود دارد که در آن ها، انواع غذاهای مدرن چینی و هندی یا غذاهای سنتی لبنانی و ترکیه ای ارائه می گردد. سیدنی بزرگ ترین جمعیت مسلمان در بین سایر شهرهای استرالیا را دارد و به همین دلیل استفاده از مواد اولیه حلال و مورد تائید موازین شرعی اسلام در رستوران های آن روزبه روز افزایش پیدا می نماید. برخی از رستوران های حلال سیدنی علاوه بر تجربه و قدمت زیاد و ارائه غذای باکیفیت، در نزدیکی مراکز تجاری و نقاط پربازدید شهر قرار دارند و دسترسی به آن ها برای گردشگران آسان است.

نپتون پالاس (Neptune Palace)

در سال های اخیر اسکله سیرکولار کوِی (Circular Quay) سیدنی کمی از حال و هوای قدیمی خود فاصله گرفته است و مرتبا رستوران ها و کافه های مدرن در آن افتتاح می شوند ولی رستوران نپتون که از حدود 20 سال پیش به ارائه غذاهای حلال مالزیایی و کانتونی (چینی) اقدام می نماید، هنوز دوستداران بی شماری دارد و در ساعات نهار کارکنان آن بی وقفه از انبوه مشتری های مشتاق پذیرایی می نمایند. بهترین غذاهای نپتون پالاس، خوراک فلفلی خرچنگ، خوراک بره با کاری و ادویه فراوان و خوراک اردک با قارچ چینی هستند و بهترین دسر آن پنکیک پاندان (Pandan) است. بعد از صرف غذا در نپتون پالاس می توان از پیاده روی در منطقه تاریخی راکز (Rocks) لذت برد.

افندی (Efendy)

رستوران ترکیه ای افندی هویت و سرویس دهی دوگانه ای دارد. طبقه پایین رستوران ظاهری ساده و بدون تشریفات دارد و در آن غذاهای ساده ای مثل شاک شوکا و ماهی های معمولی دریای سیاه سرو می گردد. ولی طبقه دوم رستوران دارای دکوراسیونی هوشمندانه و زیبا است و در منوی آن نیز غذاهای درجه یک به چشم می خورد. غذاهایی طبقه دوم افندی با تازه ترین مواد اولیه محلی در هر فصل از سال تهیه می شوند ازجمله بورِک اصیل ترکیه با سبزیجات وحشی و پنیر تولوم یا کباب شاه ماهی با رازیانه و بامیه.پای (Pie) شانه کامل بره که به آرامی و با حرارت ملایم طبخ می گردد نیز دوستداران زیادی دارد.

الاصیل (Al Aseel)

بهترین محل برای صرف یک غذای حلال قابل اعتماد در سیدنی، شعبه اصلی رستوران الاصیل واقع در پارک گرین ایکر (Greenacre) است. این رستوران لبنانی مرکز تجمع مهاجران پرشور خاورمیانه ای ساکن سیدنی محسوب می گردد و رسانه های فعال در زمینه گردشگری غذایی به آن توجه زیادی دارند. رستوران الاصیل با داشتن 4 شعبه که دو مورد از آن ها در مناطق مرکزی و پربازدید شهر قرار دادند، صندلی ویژه ای به عنوان محبوب ترین رستوران لبنانی و یکی از بهترین رستوران های حلال این شهر دارد. الاصیل منوی متنوعی شامل انواع غذاهای محلی لبنان مثل سالاد تبوله، فلافل، حموس و کبه ارائه می نماید. خوردن یک مونک (Monek - سویس سنتی لبنانی) به همراه انار و لیمو، یاری بزرگی برای هضم شاورمای گوشت بره یا انواع کباب های لذیذ این رستوران است.

اِل فونیشین (El-Phoenician)

یکی دیگر از رستوران های حلال برتر سیدنی، اِل فونیشین است که شعبه اصلی آن در خلیج والش (Walsh) بندر سیدنی قرار گرفته است و مجموعه ای بی نظیر از غذاهای محلی و بین المللی ارائه می نماید. این رستوران لبنانی با دکوراسیون هوشمندانه و زیبا، سرویس دهی عالی، منوی فوق العاده و چشم اندازی خیره نماینده به دریا، یکی از بهترین محل ها برای صرف غذا در سیدنی است. محبوب ترین غذاهای سنتی اِل فونیشین، بابا گانوش (بابا غنوج) و کباب شاه میگوی ممتاز با سس کره و لیمو هستند که به همراه مخلفات متنوع سرو می شوند. این رستوران برای دوستداران غذاهای گیاهی نیز انتخاب های متنوعی دارد؛ از جمله سالاد مخصوص سرآشپز و ماست یونانی خانگی. شعبه دوم اِل فونیشین در منطقه تجاری پاراماتا (Parramatta) واقع شده است.

زعفران (Zaaffran)

این رستوران هندی باوجوداینکه در یک منطقه شلوغ تجاری واقع شده ولی به دلیل قرار گفتن در موقعیت مناسب و چشم انداز زیبای بندرگاه دارلینگ (Darling Harbour)، محیطی آرام و شاعرانه دارد. این رستوران علاوه بر سالن روباز، تعدادی اتاق بزرگ با پنجره های وسیع نیز دارد که با صرف غذا در آن ها می توان از منظره زیبای غروب خورشید لذت برد. غذاهای اصلی رستوران زعفران عبارت اند از گوشت خرچنگ دریایی طعم دار با گوجه فرنگی، پیاز زنجبیلی، خردل و نارگیل، ران بره پخته شده با فلفل و گشنیز، سالمون کبابی و لیموی تازه. منبع : Restaurant Australiaمنبع: کجارو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 732

به "بهترین رستوران های سیدنی که غذای حلال سرو می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رستوران های سیدنی که غذای حلال سرو می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید