بستر فناوری پست آماده ارائه خدمات حمل ونقل به استارتاپ ها است

به گزارش مجله اندیشه، تهران- خبرنگاران- معاون فناوری شرکت ملی پست گفت: قابلیت های فراهم شده در بستر نرم افزارهای پستی، امکان ارائه خدمات حمل و جابجایی کالا را برای شرکت های استآرتاپی فراهم نموده است.

بستر فناوری پست آماده ارائه خدمات حمل ونقل به استارتاپ ها است

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از شرکت ملی پست، کاظم میرزایی اضافه کرد: طراحی و پیاده سازی مجموعه کاملی از API (رابط های نرم افزاری) جهت ثبت سفارش ارسال مرسوله، اخذ بارکد ره گیری، استعلام نرخ پستی و ره گیری مرسولات؛ بخشی از قابلیت های ایجادشده برای ارائه خدمات یادشده است.

به گفته وی، استآرتاپ های فعال در حوزه حمل بسته ها می توانند با استفاده از API های مذکور، علاوه بر بهره مندی از شبکه اختصاصی و امکانات لجستیکی پستی در سراسر کشور، از سرنوشت مرسولات خود نیز آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون بعضی از شرکت ها و فروشگاه های مجازی همکار پست برای ارائه خدماتشان از این قابلیت استفاده می نمایند، گفت: مشارکت با شرکت دیجی کالا در حوزه تجارت الکترونیک، شرکت معماران به طرح در ارائه سرویس بازارمتریال و شرکت الوپیک در ارائه سرویس در حال راه اندازی الوپست، نمونه ای از این همکاری هاست.

میرزایی در ادامه گفت: قابلیت های پیاده سازی در سامانه های عملیاتی شرکت ملی پست امکان ره گیری وضعیت سیر مرسولات از زمان قبول بسته تا لحظه تحویل آن به گیرنده را همراه با نمایش تصویر امضا گیرنده فراهم نموده است.

او اضافه کرد: همچنین مشتریان می توانند با ارائه شماره همراه خود در هنگام تحویل مرسوله، به وسیله پیامک نیز از مراحل سیر و وضعیت تحویل مرسوله به گیرنده، آگاه شوند.

معاون فناوری در مورد پیشینه مکانیزه سازی سرویس ها و خدمات پستی، توضیح داد: پس از ایجاد سامانه های عملیاتی به منظور مکانیزه سازی فرآیندها و سرویس های پستی با امکان رصد سیر مرسوله در سطح شبکه و در راستای فراهم کردن امکان توسعه بازار، از اوایل دهه 90 بر اساس برنامه معین؛ اقدام به راه اندازی زیرساخت های ارتباطی، بستر انتقال داده های اختصاصی و فراوری نرم افزارها با رویکرد پلتفرمی کرد.

میرزایی اضافه کرد: این اقدامات، علاوه بر توسعه پذیری، در دسترس بودن و انعطاف پذیری؛ ساده سازی فرآیندها و تسهیل در بهره برداری از سرویس ها را به همراه دارد.

به گفته وی، شرکت ملی پست از تمام شرکت های فعال در حوزه حمل بسته، به منظور همکاری و ایجاد سرویس های با ارزش اضافه نموده مبتنی بر زیرساخت های موجود، استقبال می نماید.

علمی**1201** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 185

به "بستر فناوری پست آماده ارائه خدمات حمل ونقل به استارتاپ ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر فناوری پست آماده ارائه خدمات حمل ونقل به استارتاپ ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید