اکتشاف معبد و تابوت های باستانی تازه در مصر

به گزارش مجله اندیشه، وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف مجموعه ای از آثار باستانی نو از جمله یک معبد باستانی در گورستان تاریخی سقاره اطلاع داد.

اکتشاف معبد و تابوت های باستانی تازه در مصر

به نقل از روزنامه گاردین، خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر از کشف مجموعه ای از آثار باستانی در تازه ترین کاوش های محوطه باستانی گورستان سقاره اطلاع داد. در این کاوش ها که به سرپرستی مصرشناس و باستان شناس مشهور، زاهی حواس انجام گرفته، یک معبد باستانی با 50 تابوت کشف شده است.

بنا بر گفته زاهی حواس، معبد کشف شده به همراه سه انبار آجری به ملکه نائرت همسر پادشاه تتی تعلق داشته است. 50 تابوت چوبی نیز در دالان هایی به عمق 10 تا 12 متری کشف شده اند و قدمت آن ها تا قرن 16 پیش از میلاد تخمین زده می گردد.

در ماه نوامبر نیز 100 تابوت باستانی مهروموم شده در محوطه باستانی سقاره کشف شد که بزرگ ترین اکتشاف سال گذشته در این کشور به شمار می رفت. سقاره که خانه ده ها هرم، صومعه های باستانی و محل دفن حیوانات محسوب می گردد، در گذشته به عنوان گورستان بزرگ ممفیس، مرکز مصر باستان مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون نیز یکی از جاهای دیدنی مصر تلقی می گردد.

وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر معتقد است که سقاره هنوز پتانسیل اکتشاف های بیشتر را دارد. دولت مصر امیدوار است که اکتشاف های تازه، موجب احیای صنعت گردشگری مصر پس از رکود بی سابقه در دوران شیوع ویروس کرونا گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2047

به "اکتشاف معبد و تابوت های باستانی تازه در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکتشاف معبد و تابوت های باستانی تازه در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید