اولویت های سازمان انرژی اتمی از زبان اسلامی

به گزارش مجله اندیشه، تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت توسعه شتابگرها از اولویت های اصلی سازمان انرژی اتمی است؛ متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و مالی را بسازند.

اولویت های سازمان انرژی اتمی از زبان اسلامی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی که به همراهی هیأتی از مسئولان ارشد این سازمان به قزوین سفر نموده است، از مرکز پرتوفرآیند نوین، طرح چشمه نور ایران، دبیرستان انرژی اتمی، موزه دکتر صالحی و مسجد صالحیه بازدید کرد و در جریان فرایند تکمیل پروژه ها و فعالیت های در حال اجرا نهاده شد.

رییس سازمان انرژی اتمی در بازدید از مرکز پرتوفرآیند نوین در صحبت با مدیران این مجموعه، مسائل و مسائل مربوط به تجهیزات و سیستم های در حال راه اندازی که بخشی از تجهیزات اصلی آن ساخت داخل هستند را مورد آنالیز قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه کاستی ها باید تعیین شوند، گفت: سازمان حمایت فنی لازم را از این پروژه خواهد داشت و مدیران و متخصصان این مجموعه نیز باید جانانه پای کار باشند. ضروری است برای تکمیل این پروژه زمانبندی داده گردد تا با ابلاغ به شرکت های تابعه مرتبط و برای رسیدن به مرحله بهره برداری، حمایت فنی، اجرائی، قطعه سازی، بازرگانی و مالی مورد احتیاج صورت گیرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تقدیر از کوشش های اجرا شده و با تاکید بر مهارت افزایی و دانش روزافزون کارکنان و پرسنل پروژه ها، توضیح داد: ضرورت دارد هم اکنون مطالعات بازار انجام گردد و با توجه به اینکه این مجموعه پرتوفرآیند پس از شروع فعالیت، محصولات کشاورزی را در ارتباط با شهرک های صنعتی پرتودهی خواهد نمود، باید مقبولیت بین المللی داشته باشد تا کیفیت فعالیت آن با توجه به اینکه استان قزوین یکی از مراکز صادرات بین المللی است، در سطح بالایی قرار گیرد.

وی تاکید نمود: توسعه شتابگرها از اولویت های اصلی سازمان انرژی اتمی است. متخصصان و کوششگران صنعت هسته ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و مالی را بسازند. اگر در حال حاضر پسته و زعفران صادر نمی گردد، یکی از مسائل اصلی آن عدم وجود دستگاه های پرتودهی مورد احتیاج کشور است.

اسلامی توضیح داد: اگر سازمان انرژی اتمی ایران مراکز پرتودهی را توسعه دهد، یاری بزرگی به اقتصاد کشور خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1936

به "اولویت های سازمان انرژی اتمی از زبان اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های سازمان انرژی اتمی از زبان اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید