الجزایر: اظهارات ماکرون قبیح است

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، الجزایر با صدور بیانیه ای نسبت به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

الجزایر: اظهارات ماکرون قبیح است

در بیانیه نهاد ریاست جمهوری الجزایر که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، آمده است: اظهارات ماکرون توهینی غیرقابل قبول به یاد بیش از 5 میلیون و 630 هزار شهیدی است که خود را با مقاومت شجاعانه در برابر استعمار فرانسه (بین سال های 1830 تا 1962) فدا کردند.

بعلاوه در این بیانیه آمده است که جنایات استعماری متعددی که به وسیله فرانسه صورت گرفته، نسل کشی علیه مردم الجزایر است و یادآور شده که اظهارات منتسب به ماکرون رسما تکذیب نشده است.

مطابق بیانیه مذکور، الجزایر دخالت در امور داخلی خود را رد می نماید و سفیر الجزایر در پاریس برای رایزنی فراخوانده شده است.

پیشتر ریاست جمهوری الجزایر اعلام نموده بود که سفیر این کشور در پاریس برای مشورت فرا خوانده شده است و بیانیه ای در این باره متعاقبا اعلام خواهد شد.

ماکرون روز پنجشنبه طی سخنانی درباره الجزایر، این کشور را مسئول نفرت از فرانسه دانست.

وی در همین رابطه مدعی شده بود: مسئله این است که آیا قبل از استعمار فرانسه، ملتی به نام الجزایر وجود داشت؟

وزارت خارجه الجزایر چند روز قبل هم سفیر فرانسه در این کشور را برای اعلام مراتب اعتراض شدید و رسمی کشورش از بابت تصمیم یکجانبه پاریس درخصوص کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری احضار نموده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1854

به "الجزایر: اظهارات ماکرون قبیح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر: اظهارات ماکرون قبیح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید