اعراب در صف از سرگیری روابط با دمشق، عمان چراغ اول را روشن کرد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، رای الیوم در مطلبی با اشاره دریافت رونوشت استوارنامه سفیر عمان در دمشق از سوی ولید المعلم وزیر خارجه سوریه که روز گذشته انجام شد، آورده است: سلطان نشین عمان سفیر خود را به سوریه فرستاد تا اولین کشور عربی در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باشد که پس از اینکه این کشورها در سال 2012 یا سطح روابط خود با دمشق را کاهش دادند یا مراکز دیپلماتیک خود را بستند، سفیرش را روانه سوریه کرد.

اعراب در صف از سرگیری روابط با دمشق، عمان چراغ اول را روشن کرد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

این رسانه می نویسد: عمان یکی از اندک کشورهای عربی بود که روابط دیپلماتیک خود با سوریه را پس از حوادث سال 2011 با وجود فشارهای آمریکا و دیگر متحدانش در شورای همکاری خلیج فارس، حفظ کرد.

رای الیوم گزارش داد: عمان سفارت خود را در سوریه باز نگه داشت و سلطان هیثم بن طارق از زمانی که در ژانویه گذشته قدرت را در سلطان نشین عمان به دست گرفت بر برقراری روابط محبت آمیز با همه کشورها تاکید نمود.

این رسانه نوشت: این در حالی است که بعضی کشورهای عربی به دنبال آشتی با دمشق هستند. با این حال در میان کشورهای منطقه امارات حامی گروههای مسلح مخالف دمشق در سوریه است و با اینکه نقشش کمتر از عربستان و قطر در حمایت از مخالفان سوری بوده است اما تا به امروز روابطش با سوریه را از سرنگرفته است. کویت گفته است که اگر در اتحادیه عرب که عضویت سوریه را از سال 2011 به حال تعلیق درآورده است، توافق شد، مرکز دیپلماتیک خود را در دمشق بازگشایی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1212

به "اعراب در صف از سرگیری روابط با دمشق، عمان چراغ اول را روشن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعراب در صف از سرگیری روابط با دمشق، عمان چراغ اول را روشن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید