اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل

به گزارش مجله اندیشه، طراحی یک خانه شخصی به معنای تسلط و کنترل بر روی فضای آن است. لیست گرایشات و خواسته های شما می تواند بسیار طولانی و فراتر از تصور بوده و یا بسیار مختصر باشد اما در هر صورت باید تمام نیازها و خواسته های شما را دربرگیرد. البته اگر این اولین باری است که می خواهید خود اقدام به طراحی خانه رویایی خود کنید ممکن است شور و هیجان زیادی داشته و مرتکب اشتباه شوید. بنابراین با آگاهی از تجربیات دیگران می توانید میزان اشتباهات را کاهش داده و خانه ای ایده آل طراحی نمائید. بر این اساس در این نوشته از ما به اشتباهات رایج در طراحی و ساخت منزل می پردازیم. با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

عدم توجه به اکسسوری ها و مکان نگهداری اشیاء

ممکن است از داشتن یک حمام مستر بیشتر از کمد در خانه خود لذت ببرید اما اهمیت کمد در خانه را هیچ گاه نباید فراموش کنید. آن ها نه تنها ارزش خانه شما را بالا می برند بلکه فضای اتاق ها را مرتب تر و سازماندهی شده نشان می دهند. در طراحی خانه رویایی خود به مکان های ذخیره سازی اشیاء و لوازم گوناگون فکر کنید، مطمئن باشید مکان قرارگیری کمدها، کابینت ها و اکسسوری ها ناخودآگاه به ذهن شما خطور خواهد نمود. با استفاده از کمد و اکسسوری های تعبیه شده در آن ها وسایل را می توان بسیار مرتب و منظم چید و از هرج و مرج دوری نمود. اتاقی که دارای کمد است همواره سازمان یافته و تمیز خواهد بود، از این رو اهمیت کمد را جدی بگیرید.

نادیده دریافت اتاق خواب های معمولی

هنگامی که تصمیم به طراحی خانه خود میگیرید مسلماً فکر کردن به اتاق مستر بسیار هیجان انگیز خواهد بود. اما اجازه ندهید تمرکز بر دکوراسیون اتاق مستر شما را از طراحی دکوراسیون سایر اتاق ها دور کند. اگر اتاق های دیگر بسیار کوچک بوده، دکوراسیونی نامناسب داشته و دور از حمام باشند مسلماً کیفیت زندگی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. از این رو سعی کنید برای طراحی سایر اتاق ها وقت صرف کنید و تمام تمرکز خود را بر اتاق مستر نگذارید. در یک خانه نه تنها اتاق مستر حائز اهمیت است بلکه دیگر اتاق ها نیز باید از طراحی ایده آل بهره مند باشند. پس به آن ها عشق ورزیده و از طرحی آن ها لذت ببرید.

فراموش کردن احتیاجها و خواسته ها

اگر بودجه شما نامحدود است به راحتی می توانید در خصوص طراحی خانه خود به توافق برسید. تعیین تفاوت بین خواسته ها و احتیاجها شما را از سردرگمی نجات می دهد زیرا ممکن است ایده های بسیاری به ذهن شما خطور نمایند و انتخاب مناسب ترین آن ها کمی سخت باشد، از این رو خواسته ها و احتیاجهای خود را تعیین نمائید تا راحت تر طراحی خانه خود را انجام دهید. آیا نمی دانید از کجا آغاز کنید؟ نگرن نباشید. سعی کنید پنج مورد بسیار ضروری را یادداشت کنید. خود را متقاعد کرده و بر ضروریات تمرکز کنید. با انجام اینکار نه تنها هزینه ها را کاهش داده بلکه احتیاجهای شما برطرف خواهند شد.

عدم توجه به نظر طراح

شما دقیقاً می دانید که چه می خواهید اما این بدان معنا نیست که گزینه های انتخابی همواره بهترین هستند. اگر با طراح در خصوص بهترین پلان کف مشورت می کنید، از تجربیات و نظر وی استفاده کنید. اگر وی در خصوص پلان کف و یا متریال مورد احتیاج برای کفپوش منزل کمی نگران است، نظر او را محترم شمرده و با توجه به ایده های وی یک تصمیم درست بگیرید. به تجربه چندین ساله طراح و ذهن خلاق وی اجازه دهید پلان خانه شما را طراحی کند و مطمئن باشید که وی به بهترین شکل و با رعایت تمام مسائل این کار را انجام خواهد داد. طراحی داخلی یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین بخش از پروسه ساختمان سازی است اما اجازه ندهید هیجان شما کنترل امور را دست گیرد. زمان کافی به طراحی منزل اختصاص دهید و از ایده ها و تجربیات دیگران خصوصاً طراح استفاده کنید.

عدم تعریف فضا در پلان باز

ترکیب درست رنگ های روشن و تیره به منظور تفکیک فضا ایده ای بسیار مناسب است. اما هنگامی که در حال طراحی خانه با فضای باز هستید باید فضاها را تعریف کنید. هنگامی که آن ها تعریف نشده باقی می مانند نتیجه کار فضایی غیرکاربردی و شلوغ است که تنها سردرگمی ایجاد می نماید. با استفاده از کفپوش، مبلمان و انواع کابینت فضای آشپزخانه را از اتاق نشیمن و حمام جدا کنید. فضای خانه هایی که با پلان باز طراحی شده اند باید سازمان یافته و تعیین باشد، در این صورت یک طراحی ایده آل خواهید داشت.

عدم توجه به موقعیت مکانی فضاهای مختلف

آیا اتاق خواب مستر شما رو به خیابان است و صدای بوق ماشین ها و تردد آن ها آرامش شما را بر هم میزند؟ آیا سرویس بهداشتی در مکانی مناسب قرار گرفته یا میهمانان مجبورند برای استفاده از آن از پله ها بالا و پایین فرایند؟ هنگامی طراحی داخلی یک ساختمان ایده آل است که مکان هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و … در موقعیتی مناسب قرار گرفته باشند و صاحب خانه ها برای استفاده از آن ها دچار سردرگمی نشوند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 636

به "اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در طراحی داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید