تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، مرکز مذهبی این کشور

به گزارش مجله اندیشه، اگرچه شهر دبرسن (Debrecen) دومین شهر بزرگ مجارستان از نظر جمعیت است، اما معمولا نام این شهر را کمتر به عنوان یک مقصد گردشگری در تور مجارستان مشاهده می کنیم. این در حالیست که شهر دبرسن در مجارستان معروفیت و اهمیت بسیاری دارد و مرکز مذهبی این کشور به شمار می رود.

تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، مرکز مذهبی این کشور

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

اگرچه فاصله شهر دبرسن تا بوداپست نسبتا طولانی است (حدود 200 کلیومتر)، اما با این وجود تعداد قابل توجهی از گردشگران خارجی و داخلی مجارستان، این شهر را در برنامه سفر خود جای می دهند تا از جاهای دیدنی دبرسن نیز بازدید نمایند.

شما نیز اگر دوست دارید با شهر دبرسن مجارستان آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره شهر دبرسن مجارستان

دبرسن در شرق مجارستان و منطقه دشت بزرگ مجارستان (Great Plain) واقع شده و به عنوان مرکز تجاری و اداری شرق مجارستان شناخته می گردد. این شهر کمتر از 30 کیلومتر با مرز رومانی فاصله دارد و لقب مرکز منطقه دشت بزرگ مجارستان را یدک می کشد. برای درک بهتر از موقعیت این شهر در مجارستان، پیشنهاد می کنیم به نقشه شهر دبرسن مراجعه کنید.

مساحت شهر دبرسن 461 هزار کیلومتر مربع است و جمعیت شهر دبرسن و حومه آن به 328 هزار نفر می رسد.

شهر دبرسن مجارستان اولین بار در قرن چهاردهم و سال 1361 میلادی به عنوان یک محل سکونت انتخاب شد. اگرچه این شهر برای سال ها به عنوان یک مرکز خرید و فروش فعالیت داشته، اما متاسفانه امروزه هیچ بنایی از دوران قرون وسطی در این شهر باقی نمانده است.

شهر دبرسن مجارستان در طول تاریخ و در بین شهرهای مجارستان، به داشتن روحیه مقاومت و عصیانگری و کوشش برای آزادی معروفیت داشته است. این روحیه باعث شده فرهنگ و مردم دبرسن هیچگاه زیر یوغ پادشاهان و امپراتوران نرفته اند. بعلاوه تقریبا تمام مردم این شهر در قرن 16 میلادی مذهب خود را از کاتولیک (Catholic) به پروتستان (Protestant) و کالوینیسم (Calvinism) تغییر دادند. حتی کار به جایی کشید که تمام کلیساهای کاتولیک شهر دبرسن به کلیساهای پروتستان و کالوینیسم تغییر کردند و رفت و آمد کاتولیک ها به شهر ممنوع شد!

بعلاوه در سال 1848 میلادی اهالی مجارستان به مرکزیت شهر دبرسن برای استقلال از امپراتوری اتریش انقلاب کردند و دولت انقلابی را در دبرسن تشکیل دادند. اگرچه این انقلاب به وسیله نیروهای ارتش اتریش و روسیه مغلوب شد، اما پس از آن شهر دبرسن مجارستان به رشد و توسعه خود ادامه داد.

اما شعله جنگ جهانی دوم، دامن این شهر را نیز گرفت و بخش زیادی از شهر زیبای دبرسن مجارستان نابود شد و اهالی شهر پس از انتها جنگ، شهر را بازسازی کردند.

مساحت شهر دبرسن 461 هزار کیلومتر مربع است و جمعیت شهر دبرسن و حومه آن به 328 هزار نفر می رسد.

دسترسی به شهر دبرسن

اگرچه پیشتر گفتیم که فاصله شهر دبرسن مجارستان تا بوداپست، مرکز این کشور کمی زیاد است، اما برای سفر به دبرسن اصلا جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مجارستان به راحتی می توانید به این شهر دسترسی داشته باشید.

اگر قصد داشته باشید با قطار از بوداپست به شهر دبرسن سفر کنید، می توانید به ایستگاه Ferihegy بوداپست رفته و 3 ساعته خود را به دبرسن برسانید.

بعلاوه فرودگاه بین المللی شهر دبرسن نیز در 6 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و می توانید با تعدادی از پروازهای محلی، از بوداپست به دبرسن و بالعکس پرواز کنید.

ضمن اینکه دو بزرگراه M3 و M35 نیز دو شهر دبرسن و بوداپست را به یکدیگر متصل می نمایند که می توانید از این طریق و با اجاره خودرو، بین دو شهر سفر کنید.

جاهای دیدنی دبرسن مجارستان

همانگونه که گفتیم، دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان و یکی از مقصدهای گردشگری مهم این کشور است که با داشتن جاذبه های گردشگری متعدد، می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی دبرسن مجارستان آشنا شویم:

کلیسای بزرگ دبرسن: مهمترین جاذبه گردشگری و نماد شهر دبرسن که در سال 1822 تاسیس شده است. این کلیسا بزرگترین کلیسای پروتستان در سرتاسر مجارستان و محلی است که اعلامیه استقلال مجارستان در سال 1849 در آن قرائت شد. این بنا مهمترین ساختمانی است که تقریبا در هر عکس شهر دبرسن دیده می گردد.

پارک ملی هورتوبادی: مهمترین پارک ملی مجارستان که در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و علاوه بر جاذبه های طبیعی و منظره ها زیبا، میراث فرهنگی و سبک زندگی سنتی مجارستان را نیز در خود جای داده است.

رز سفید انقلاب: یک مجسمه زیبا و یادمانی برای انقلاب 1956 مجارستان علیه استعمار اتحاد جماهیر شوروی که به وسیله نیروهای نظامی این کشور سرکوب شد. این تندیس در مقابل دانشگاه دبرسن نصب شده است.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1938

به "تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، مرکز مذهبی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: آشنایی با شهر دبرسن مجارستان، مرکز مذهبی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید