25 اکتبر؛ روزی جهانی برای دوستداران پاستا

به گزارش مجله اندیشه، پاستا، طرفداران زیادی در میان کشورهای مختلف دارد و شاید به خاطر همین محبوبیت فراگیر است که 25 اکتبر را به عنوان روز جهان پاستا نام نهاده اند.

25 اکتبر؛ روزی جهانی برای دوستداران پاستا

اگر پاستا نبود، جهان چه شکلی بود؟ ملکه کربوهیدرات ها، چنان نقش مهمی در آشپزی در فرهنگ های مختلف دارد که حتی یک روز جهانی هم به آن اختصاص داده اند.

25 اکتبر، روز جهانی پاستا است و امسال، بیستمین سالگرد این رویداد است که از طریق انجمن بین المللی پاستا برگزار می شود. اولین روز جهانی پاستا در ناپل، ایتالیا، در سال 1998 گرامی داشته شد؛ این در حالی است که جشن امسال در دبی، امارات متحده عربی، برگزار می شود. سایت Booking.com تحقیقاتی انجام داده است که پنج مورد از بهترین مقصدها را، به غیر از دبی، برای نوش جان کردن و لذت بردن از بهترین پاستاها شناسایی و معرفی کند.

برای شروع از پکن، مرکز چین، که گفته می شود مهد نودل است شروع می کنیم. این رشته های خوراکی سفر خود به دور جهان را در قرن سیزدهم شروع کردند. هنوز هم می توان نودل های دست سازی را که به عنوان غذای خیابانی فروخته می شوند در هر کجای پکن پیدا کنید؛ ولی به عقیده Booking.com، بازار غذاهای خیابانی خیابان وانگ فوجینگ (Wangfujing Street) بهترین محل برای پیدا کردن بهترین نودل های شهر است.

جامعه ایتالیایی های مهاجر نیویورک نیازی به معرفی ندارد؛ ایتالیای کوچکی که در قلب منهتن قرار گرفته هم همین طور. پاستای ایتالیایی-آمریکایی که در محله ایتالیای کوچک (little Italy) پخته می شود، در نوع خود بی نظیر است و توانسته است جایگاهی در کنار غذاهای ایتالیایی و آمریکایی برای خود دست و پا کند.

علاوه بر خیابان های نیویورک، Booking.com شهرهای ملبورن در استرالیا و سائو پائولو در برزیل را هم که در هر دو، جوامع بزرگی از ایتالیایی ها زندگی می کنند، پیشنهاد می کند تا به انتخاب خود، یا طعم پاستاهای ایتالیایی-برزیلی را بچشید یا این که در خیابان لیگون (Lygon Street)، ایتالیای کوچک ملبورن، قدم بزنید و پاستاهای آنجا را امتحان کنید.

شاید گنجاندن فیلیپین در این فهرست کمی غیرمعمول باشد، اما سبک غذایی سنتی مانیل ترکیبی از غذاهایی است که مهاجرین با خود به اینجا آورده اند و نتیجه آن، معرفی غذاهایی جالب است که یکی از آن ها، ماکارونی پخته شده است که در حقیقت، پاستا را در فر می پزند. Booking.com با تاکید اصرار می کند که حتما یک بار این غذا را بچشید.

البته می دانید که فهرست هایی مانند این را نمی توانیم یک فهرست کامل بنامیم، مگر این که حتما ایتالیا را هم در آن لحاظ کرده باشیم. کل شبه جزیره ایتالیا پر است از دستورالعمل ها و سنت های متنوع غذایی که همگی به نوعی به پاستا مربوط می شوند؛ اما Booking.com پیشنهاد می کند که اگر به این کشور سفر کردید، حتما از پالرمو در سیسیلی و بازارهای بازار سنتی آن در پیازا کارکچیولو (Piazza Caracciolo) دیدن کنید. اینجا بهترین محل برای تهیه مواد تازه برای پختن پاستای مدیترانه ای است.

به گفته Booking.com، بیش از 60٪ از مسافران بین المللی مقصد بعدی سفر خود را با توجه به غذاهای آنجا انتخاب می کنند. بنابراین، کاملا منطقی به نظر می رسد که جهان را برای پیدا کردن یک اسپاگتی کامل یا خوردن بهترین پنان بگردید. در این صورت تنها سوالی حالا که مطرح می شود این است که دوست دارید روز جهانی پاستا، کجا باشید؟

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2058

به "25 اکتبر؛ روزی جهانی برای دوستداران پاستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 اکتبر؛ روزی جهانی برای دوستداران پاستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید