10,000,000,000 تومان برای بازی با آنگولا؟ ، هزینه میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از تیم 116 جهان

به گزارش مجله اندیشه، هزینه حضور تیم ملی فوتبال آنگولا در ایران برای بازی محبت آمیز با شاگردان قلعه نویی خبرساز شده است.

10,000,000,000 تومان برای بازی با آنگولا؟ ، هزینه میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از تیم 116 جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین، تیم ملی ایران در دومین ملاقات محبت آمیز خود در پنجره شهریور فیفا باید به مصاف آنگولا برود؛ تیمی که در پی انصراف دماغه سبز از حضور در ایران، جانشین این تیم شد و قرار است سه شنبه رودرروی شاگردان امیر قلعه نویی قرار بگیرد. طبیعتا کیفیت آنگولا آنقدر بالا نیست که طرفداران فوتبال را راضی کند؛ تیمی که در رنکینگ فیفا روی پله 116قرار گرفته و حتی از همان جزایر کیپورد یا دماغه سبز هم 50پله پایین تر ایستاده است! با این حال آنچه بار دیگر موج انتقادها از این مسابقه را برانگیخت، افشای هزینه مربوط به انجام آن بود. مهدی محمدنبی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه ای اعلام نموده هزینه آمد و رفت و اسکان آنگولا در ایران که به کلی بر عهده فدراسیون فوتبال است، تقریبا 10میلیارد تومان تخمین زده می گردد. پس از آن بود که خیلی ها از خودشان پرسیدند آیا مصاف با چنین رقیبی ارزش این هزینه را دارد؟

در جریان هزینه بالای رقابت با تیم های باکیفیت تر هستیم اما در عین حال بعضی می گویند نبرد با یکی از تیم های بالانشین لیگ برتر می توانست از نظر ارزش کیفی هم سطح تقابل با آنگولا باشد یا حتی در جایگاه بالاتری قرار بگیرد! اگرچه تصویر ایرانیان از آنگولا به تیمی مربوط می گردد که در بازی پایانی مرحله گروهی جام جهانی2006 در برابر ایران به تساوی یک-یک رضایت داد و به هر حال توانسته بود به بالاترین سطح مسابقات ملی برسد اما این آنگولا حکایت کاملا متفاوتی دارد. رقیب فعلی تیم ملی در آخرین بازی خود روز 16شهریور مقابل ماداگاسکار به تساوی بدون گل رسیده و پیش از آن نیز با یک گل به موریس باخته است. آنگولا پیش از آن یک پیروزی 4بر2 در برابر لسوتو تجربه نموده و قبل از آن هم به سختی با نتیجه 2بریک مقابل جمهوری مرکزی آفریقا به پیروزی دست یافته است. تساوی یک-یک مقابل موزامبیک هم دیگر نتیجه آنگولا در این تابستان بوده است.

دیگر نکته قابل توجه شاید این باشد که آنگولا با تیمی نسبتا جوان به ایران سفر می نماید؛ تیمی که ترانسفرمارکت میانگین سنی آن را 25.75 اعلام نموده و این یعنی آنها بیشتر از 4سال جوان تر از تیم ملی ایران هستند. این در حالی است که تیم ملی بلغارستان هم با ترکیب اولیه ای به مصاف تیم قلعه نویی آمد که میانگین سنی آن 23.9 بود؛ یعنی بیش از 6سال جوان تر از ارنج اصلی تیم ایران!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 2318

به "10,000,000,000 تومان برای بازی با آنگولا؟ ، هزینه میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از تیم 116 جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10,000,000,000 تومان برای بازی با آنگولا؟ ، هزینه میزبانی تیم ملی فوتبال ایران از تیم 116 جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید